In de poten van de grote vogel.
Bovenop de piramide (het pad op de piramide volgen).
In de piramide (lage gat aan de zijkant als ingang nemen) het pad naar boven volgen.
Klim op ieder van de vier pilaren rondom de piramide en ga vervolgens de piramide van bovenaf in (het dak gaat eraf). Klim in het gebouw en versla de handen (op de ogen slaan als ze open zijn).
Je kunt ook binnen de piramide omhoog klimmen, op het gebouw springen en dan voorzichtig springen om je vast te pakken om in het gebouw te klimmen, maar dat gaat niet gemakkelijk.
De muntjes liggen verspreid door de course. De eerste vind je door je direct om te draaien en een stuk te lopen langs het drijfzand. Voor de tweede sla je het achterste blok onder het bouwwerk stuk. Vier muntjes hangen in de lucht tussen de torens. Je hebt hiervoor dus de wing cap nodig. Het zevende muntje ligt bij de rollende stenen. Het laatste muntje kun je vinden achterin de course bij het water met de palmboom. De ster verschijnt op het bouwwerk.
Vijf speciale muntjes in de piramide pakken. Klim voor de eerste drie naar boven en spring langs de zandstraal heen en weer naar beneden (goed kijken) op de platformpjes. De overige twee liggen in de zandbak waar het zand door stroomt. De ster verschijnt aan het einde van de zandbak.
In de kelder direct naar links (de deur met grote ster erop). Rechtdoor in blauwe massa.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
1 |
board bowser's sub |
|
2 |
Chests in the current |
|
3 |
pole jumping for red coins |
|
4 |
through the jet stream |
|
5 |
the manta ray's reward |
|
6 |
Collect the caps... |
|
Extra |
100 coins |
|
Courses 10 tot en met 15 bevinden zich op de eerste verdieping. Hiervoor heb je een sleutel nodig die je krijgt nadat je in de course ‘bowser in the fire sea’ bowser verslagen hebt.
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
60
|
8
|
6
|
106
|
0
|
1
|
1
|
1
|
1
|
0
|
0
|
Zwem naar de ruimte met de submarine. De ster ligt op de submarine (gebruik de switch).
Open de kisten op de bodem in een bepaalde volgorde. Vanaf de tunnel richting de bubbels gezien eerste de linker (achter de heuvel!), dan tegen de klok in terug, dan de verste en dan die bij de tunnel zelf. Je kunt lucht happen uit de bellen die uit de kisten komen.
De muntjes liggen in de ruimte waar de submarine van ster 1 zich bevond. Met een schakelaar activeer je de trap naar een plateau in de lucht vanwaar je van paal tot paal springt voor de muntjes.
Zwem naar de ruimte met de submarine. Uit de luchtbellen komen kringen. Zwem door vijf van deze ringen. De ster kun je gemakkelijker pakken met de metal cap.
De vis aan het begin van de course laat kringen achter. Zwem door vijf van deze ringen.
Hiervoor heb je de vanish cap nodig. Zwem naar de ruimte met de submarine. Duik met de vanish cap naar de ster in het hek onder water.
Op de eerste verdieping rechts af naar de deur met de ster erop. De ingang van course 10 is een lege plek op de muur links (in de spiegel zie je een schilderij weerspiegeld dat er niet is).
Tip 1: Let op de muntjes die in kikkers veranderen! Stampen!
Tip 2: Mario kan zijn cap verliezen in deze course als de sneeuwman hem wegblaast. Zonder cap loopt Mario meer schade op. De cap ligt aan het begin van de course in de hoek. Zo niet, dan heeft een sneeuwmannetje hem op.
Tip 3: Denk bij het verzamelen van de 100 muntjes aan de grot van ster 6.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
1 |
snowman's big head |
|
2 |
chill with the bully |
|
3 |
in the deep freeze |
|
4 |
whirl from the freezing pond |
|
5 |
shell shreddin' for red coins |
|
6 |
into the igloo |
|
Extra |
100 coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
41
|
8
|
0
|
114
|
0
|
0
|
1
|
1
|
4
|
0
|
1
|
Het roze bom mannetje is te vinden in het doolhof in de grot die je met behulp van de turtle shell kunt bereiken.
· in de schaduw van de boom in de hoek van de course;
· in de schaduw van de boom vlak voor het eiland met de bewegende driehoekige sneeuwvlakken.
Bovenop de berg (klim omhoog bij de schuivende driehoeken). Probeer op het hoofd van de penguin te springen om de wind te vermijden. Je kunt ook met de penguin meelopen.
Gooi de ‘bully’ van het platform.
In de ijspuzzel aan het begin.
Loop naar het eiland met de schuivende driehoeken. Spring via de kop van het dichtstbijzijnde propeller mannetje op het dak. De ster zit in de linkerdoos.
De muntjes liggen verspreid door de course. Volg de course vanaf het begin naar rechts. Bij het eerste propeller mannetje ligt een muntje. Verderop bij meerdere mannetjes de tweede. Loop door tot het eiland met de schuivende driehoeken. Spring via de kop van het dichtstbijzijnde propeller mannetje op het dak. Neem de turtle shell uit de doos en surf de berg op voor de volgende vier muntjes. Surf naar beneden over het giftige water bij de ‘bully’ van ster 2 voor de laatste twee muntjes. De ster verschijnt aan het begin van de course.
Hiervoor heb je de vanish cap nodig. Loop naar het eiland met de schuivende driehoeken. Spring via de kop van het dichtstbijzijnde propeller mannetje op het dak. Neem de turtle shell uit de doos. Surf over het water langs de schuivende driehoeken langs een weggetje omhoog (muntjes geven de weg aan). In de grot neem je de vanish cap om de ster te pakken.
Op de eerste verdieping recht naar voren (het schilderij met de ‘spin’ erop).
Tip: De hoogte van het water kun je al regelen op het moment dat je het schilderij in springt (laag, midden, hoog).
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
1 |
shocking arrow lifts! |
|
2 |
top o' the town |
|
3 |
secrets in the shallows & sky |
|
4 |
express elevator--hurry up! |
|
5 |
go to town for red coins |
|
6 |
quick race through downtown! |
|
Extra |
100 coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
84
|
8
|
6
|
152
|
0
|
0
|
1
|
0
|
4
|
0
|
2
|
Het roze bom mannetje op een hoog platform. Door hoog in het schilderij van deze course te springen kun je het roze bommetje makkelijker vinden.
· bij het ‘trappetje’ met het zwarte elektrische balletje dat rond draait en het diamantje dat het water bestuurt beneden in de hoek tussen de trappen (werkt alleen als het water zo laag mogelijk staat);
· bij het kanon.
Zet het water hoog zodat je op de kleine pijltjesliften kunt staan. De ster zit in de doos op de toren waar het kanon op zit.
Bovenin de course over de plank met de twee elektrische balletjes. Vervolgens via het draaiende platform op het oranje platform. De ster zit in de doos. Handig voor deze ster is het water hoog zetten.
Zoek vijf geheime plekken. De eerste is bij laag water helemaal op de grond als je de kist verschuift richting de gele box in de lucht. De tweede is de box zelf. Voor de derde spring je naar de eerste verdieping en duw je de kist verder de muur in. De vierde zit in de box op de kooi (switch gebruiken om op de kooi te komen). De laatste zit in de box op de pilaar waar de elektrische bal omheen draait.
Het water moet laag staan. De ster vind je in de kooi in het midden van de course. Sla allereerst de kleine doos stuk die de ingang van de kooi verspert. Vervolgens ga je helemaal naar boven en zet je de switch bij de kooi om zodat je op de kooi kunt komen. Daar neem je de lift naar beneden. Vlak voordat de lift beneden is spring je eraf, ga je snel de kooi binnen en spring je weer op de lift om mee omhoog te gaan.
De muntjes liggen verspreid door de course in de geheime stad. Neem de warp naar het kanon en schiet naar de kooi in de hoek van de course. Zwem door tot de geheime stad en zet het water daar laag (het kristal vind je bij de ingang op de grond). Het eerste muntje ligt op het blok tussen de fontein en de kerk. Twee muntjes zijn te vinden op de muur rondom de fontein. Het vierde muntje ligt op de kerk (gebruik de wall kick). De overige vier muntjes liggen in blokken op de gebouwen die je kunt bereiken met een (juist uitgevoerde) long jump.
Hiervoor heb je de vanish cap nodig. De ster ligt in de geheime stad. Neem de warp naar het kanon en schiet naar de kooi in de hoek van de course. Zwem door tot de geheime stad en zet het water daar laag (het kristal vind je bij de ingang op de grond). Met de vanish cap aan de ene kant van de kerk kom je achter het hek aan de andere kant van de kerk. Daar ligt nog een vanish cap. Klim naar boven met een wall kick.
Op de eerste verdieping een rondje lopen tot je achter de trap bent. De ingang van course 12 is het kleine schilderij met de paddestoelen erop.
Tip: Als je de vlinders in deze course slaat veranderen ze in bommen die óf exploderen óf een extra leven geven.
Tip 2: Mario kan zijn cap verliezen in deze course als de aap hem afpakt of als de wind uit het wolkje hem wegblaast. Zonder cap loopt Mario meer schade op. Pak de cap terug van de aap.
Tip 3: Denk bij het verzamelen van de 100 muntjes aan de glijbaan van ster 4.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
1 |
scale the mountain |
|
2 |
mystery of the monkey cage |
|
3 |
scary 'shrooms, red coins |
|
4 |
mysterious mountainside |
|
5 |
breathtaking view from bridge |
|
6 |
blast to the lonely mushroom |
|
Extra |
100 coins |
|
Gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
83
|
8
|
3
|
135
|
0
|
0
|
0
|
0
|
9
|
0
|
1
|
Het roze bom mannetje staat bij het eerste aapje, net iets terug tussen de rotsen in.
· bij de paddestoelen met rode muntjes bij het kleine platform zonder muntje die het dichts bij het midden is (er zijn twee kleine platformen waar geen muntjes op te vinden zijn);
· tegenover het kanon bij een vierkant gebied met een teken erop in de hoek tegen de twee bergmuren.
Bovenop de berg.
Bovenop de berg is nu een tweede aapje (waar de eerste ster was). Na hem gevangen te hebben opent hij de kooi waar de ster achter zit. De ster komt beneden bij het andere aapje.
De muntjes liggen op twee plaatsen. De eerste vier bevinden zich op de grote (en helaas kleine) paddestoelen aan het begin van de course. De laatste vier vind je op de plateau’s bij de hamsters. De ster verschijnt op de grote paddestoel tegenover de hamsters.
Bovenaan de berg na de long jump is er een stuk muur dat beweegt als je er tegenaan duwt (na de wolk het stuk muur met de muntjes ervoor). Spring hierin voor een glijbaan met ster.
Stap op de switch bovenaan de berg waardoor er een extra blok bij de waterval verschijnt. Pak via dat blok de ster achter de waterval.
Schiet jezelf via het kanon naar de ster. Het kanon kun je bereiken via de grote paddestoel tegenover de hamsters met een long jump naar beneden de berg (daarna het pad aflopen).
Op de eerste verdieping links af naar de deur met de ster erop. Je kunt course 13 zowel via het linker als het rechter schilderij in.
Tip 1: Door het linker schilderij begin je als ‘big mario’ en door het rechter schilderij als ‘small mario’.
Tip 2: Als je de vlinders in deze course slaat veranderen ze in bommen die óf exploderen óf een extra leven geven.
Tip 3: Door op sommige vijanden te stampen (met de Z-toets) in plaats van op ze te springen verschijnt een blauw in plaats van een geel muntje.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
1 |
pluck the piranha flower |
|
2 |
the tip top of the huge island |
|
3 |
rematch with koopa the quick |
|
4 |
five itty bitty secrets |
|
5 |
wiggler's red coins |
|
6 |
make wiggler squirm |
|
Extra |
100 coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
54
|
8
|
15
|
182
|
0
|
0
|
0
|
1
|
7
|
0
|
1
|
Het roze bom mannetje staat bij het kanon als je big mario bent.
· in de hoek van het vierkante eiland in de lucht (als big mario drukken op de switch waardoor de tijdelijke brug verschijnt).
· terug bij de switch.
Begin als big mario en zwem direct naar het eiland met de planten erop. Verander in small mario via de buis en versla de planten.
In een gele doos bijna bovenop de berg (als small mario).
Koopa the Quick staat net om de hoek na de uitgang van zwarte kogels (als small mario). Net als in course 1 een race. De race gaat naar beneden, over de brug met tegenwind, tot de vlag.
Zoek vijf geheime plekken (als big mario). De eerste is waar het kanon zit als je small mario bent. De tweede is bij het gat waar de kogels uit rollen.De derde is bij het gat waar je als small mario uitkomt als je de course binnen gaat als small mario. De vierde is bovenop de berg in het water. De laatste is bij het gat aan het einde van de lange balk. Om bij de ster te komen heb je de switch nodig die onder de kogelbaan zit.
De muntjes liggen in een geheime ruimte. Begin als small mario en schiet met het kanon naar het eiland met de boom. Loop over de balk de geheime ruimte in. Om bij het muntje op het hoge plateau te komen gebruik je een dubbele jump in combinatie met een kleine aanloop. Voor het muntje op de hoge paal kun je een dubbele jump gebruiken gevolgd door een wall kick.
Stamp als big mario bovenop de berg. Verander in small mario en ga door het nieuwe gat naar binnen en versla de rups.
Op de eerste verdieping direct rechts weer een trap op naar de deur met de grote ster erop. De ingang van course 14 is de klok.
Tip: Let op de lange wijzer (minutenwijzer). Als je course 14 ingaat met de wijzer op 12 staat het mechanisme in de klok stil. Tussen 12 en 6 loopt het schokkerig (maar voorspelbaar, dus handig!). Tussen 6 en 9 loopt het langzaam en tussen 9 en 12 snel.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
1 |
roll into the cage |
|
2 |
the pit and the pendulums |
|
3 |
get a hand |
|
4 |
stomp in the thwomp |
|
5 |
timed jumps on moving bars |
|
6 |
stop time for red coins |
|
Extra |
100 coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
75
|
8
|
7
|
128
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
2
|
0
|
Volg het pad naar boven. De ster zit in een kooi. Het mechanisme mag stilstaan.
Volg het pad naar boven (verder dan ster 1). Gebruik een long jump na het mannetje dat je probeert omhoog te gooien. Het mechanisme mag stilstaan.
Volg het pad naar boven en spring op de wijzer van de klok. De wijzer komt langs de ster. Het mechanisme mag dus niet stilstaan.
Volg het pad helemaal naar boven en spring op de wijzer van de klok. De wijzer komt langs een plateau met een springende steen en een rollende band. Spring op de steen voor de ster. Het mechanisme mag dus niet stilstaan.
Deze ster vind je boven de tweede ster. Volg het pad maar ga via de lift omhoog bij het mannetje dat je probeert omhoog te komen (de lift bij de hartje). Vervolgens via de draaiende blokken verder.
Spring via de groene plateau’s rechts omhoog om de muntjes te verzamelen. Spring naar de ster. Het mechanisme mag stilstaan.
Op de eerste verdieping direct rechts weer een trap op naar de deur met de grote ster erop. In deze ruimte rechts via het muurtje in het vierkante gat springen waar licht uit komt. Vervolgens in het vierkante gat in de grond springen.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
1 |
cruiser crossing the rainbow |
|
2 |
the big house in the sky |
|
3 |
coins amassed in a maze |
|
4 |
swingin' in the breeze |
|
5 |
tricky triangles! |
|
6 |
somewhere over the rainbow |
|
Extra |
100 coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
78
|
8
|
6
|
146
|
0
|
0
|
0
|
0
|
9
|
2
|
1
|
Het roze bom mannetje staat op de bovenste verdieping van het rechthoekige gebouw waar de rode muntjes in zijn. Je kunt er komen door gebruik te maken van de warp en je van het gebouw te laten vallen en direct vast te pakken.
· buiten bij het kasteel in de lucht (tegenover de open haard waar een vuurstraal uit komt);
·
bovenop het
rechthoekige gebouw met de rode muntjes en het roze bom mannetje.
Op de hoek van het piratenschip (bij de splitsing het vliegende tapijt naar links).
Neem bij de splitsing het vliegende tapijt naar rechts.Via dit vliegende tapijten helemaal naar boven door het kasteel in de lucht (je komt tweemaal door het kasteel). De ster vind je op het kasteel.
Draai je direct om en spring naar de paal met een long jump. Klim omhoog en ga via de draaiende schijf met het hartje naar het bouwwerk. Daar bevinden zich de muntjes. De ster verschijnt daar beneden.
Ga via de evenwichtsbruggen en de schommelbruggen naar de switch. Klim naar boven voor de ster.
Ga via de evenwichtsbruggen en de schommelbruggen bij de houten platformpjes naar boven. Achter de volgende schommelbrug ligt de ster.
Schiet jezelf met het kanon (op het piratenschip) naar de paal.
Het kasteel herbergt 15 geheime sterren. Een aantal van deze sterren is relatief eenvoudig te vinden in courses die je tegen komt:
Iedere course waar een capswitch is (3x);
Iedere course waar bowser verslagen moet worden (3x).
Verder zijn er nog drie bonuscourses waarvan je er twee eenvoudig kunt vinden. Uiteraard staat de derde hier ook vermeld.
Van de overige zes sterren krijg je er drie van toad en twee door een konijn te vangen. De laatste ster is niet eenvoudig te vinden zonder tip. Je moet een bonuscourse opnieuw doen binnen een bepaalde tijd.
Midden in de hal op de zon staan en omhoog kijken (c-up dan controller up) naar de zonnestralen.
Deze course is pas toegankelijk als je 10 sterren hebt.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
1 |
get 8 red coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
47
|
8
|
0
|
63
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Switch
De switch vind je op de toren in het midden van de course.
Ster
Vlieg allereerst rechtdoor voor de eerste twee muntjes. Voor de overige zes
vlieg je tegen de klok in (naar links dus) via de route die de muntjes
aangeven. Dit is overigens gemakkelijker gezegd dan gedaan. De ster verschijnt
op de toren in het midden van de course.
Stuur in course 6 het beest in het water naar het eiland waar een niet-geblokkeerde deur is. Stukje doorlopen en in de metaal-vloeistof springen.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
2 |
get 8 red coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
15
|
8
|
0
|
39
|
0
|
2
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
Switch
De switch vind je als je de weg volgt via de eilandjes. Zorg ervoor dat je
niet zonder cap in het water terecht komt anders kom je door de stroming buiten
in de waterval uit!
Ster
De muntjes liggen verspreid door de course. De eerste twee liggen in een soort
grot bij een extra leven. De volgende twee zijn te vinden bij de switch. Voor
de laatste vier heb je de metal cap nodig om rondom het eiland te lopen. De
ster verschijnt achter het eiland in het water.
Buiten in de gracht voor het kasteel. Hiervoor moet de gracht leeggemaakt worden.
Tip: De gracht kan leeggemaakt worden door naar de kelder te gaan en rechts aan te houden. Neem de deur zonder ster (naast course 6). Zwem onder water tot je bij twee platformen in het water komt. Die twee platformen moet je instampen met de Z-toets op de controller.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
3 |
get 8 red coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
11
|
8
|
0
|
27
|
0
|
0
|
2
|
0
|
4
|
0
|
0
|
Switch
De switch vind je aan het einde van de course.
Ster
De muntjes liggen verspreid door de course. De eerste vier bereik je door
voorzichtig (goed kijken) naar beneden te glijden en naar de plateau’s te
springen. De volgende twee liggen op de evenwichtsbalk. Het zevende muntje ligt
op de laatste draaischijf (stel je view bij, gaat makkelijker). Het laatste
muntje ligt bij de switch. De ster kom in de kooi (vanish cap nodig).
De trap op bij de begane grond. Neem de deur uiterst rechts met de ster erop. Neem van de drie schilderijen van de princess de rechtse.
Je hebt minimaal één ster nodig om de
deur te openen.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
4 |
glij van de baan af |
|
5 |
glij van de baan af binnen 21 sec. |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
50
|
0
|
6
|
80
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
In de kamer voor course 3 in het vierkante zwarte gat rechts (het zwarte gat links bevat een extra leven).
Je hebt minimaal drie sterren nodig voor
deze course beschikbaar is.
Tip: Gebruik de een backward somersault om in het gat te springen (zie officiële instructieboekje Super Mario 64).
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
6 |
get 8 red coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
40
|
8
|
0
|
56
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
Ster
De eerste vier muntjes vind je op de hoogte waarop je het aquarium
binnenkomt (rondzwemmen). De laatste vier in de hoeken op de bodem. De ster
verschijnt in het midden op de bodem.
Op de eerste verdieping direct rechts weer een trap op naar de deur met de grote ster erop. In deze ruimte links via het muurtje in het vierkante gat springen waar licht uit komt. Vervolgens in het vierkante gat in de grond springen.
Je hebt minimaal vijftig sterren nodig
voor deze course beschikbaar is.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
7 |
get 8 red coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
40
|
8
|
0
|
56
|
7
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
2
|
Ster
Voor deze course heb je de wing cap nodig. Al kan Mario geen leven
verliezen in deze course is het lastig als je valt omdat je buiten het kasteel
terecht komt. Pak steeds een nieuwe wing cap. Het eerste muntje ligt op de wolk
waar je begint. Volg de regenboog naar een wolk waar meerdere regenbogen
samenkomen voor het tweede muntje. Vlieg door naar het eiland met het roze bom
mannetje voor het derde muntje. Schiet jezelf naar het eilandje met het andere
kanon. Vanaf dat kanon kun je (links richten) bij een wolk komen met twee
muntjes erop en één muntje eronder (in de paal). Ook de doorzichtige wolk (waar
je overigens niet op kunt staan) met een muntje is daar vlak bij. Het laatste
muntje is te vinden op het wolkje net naast de begin wolk waar twee regenbogen
samenkomen. De ster komt op de wolk waar je begonnen bent.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
8 |
praat met toad bij de kamer van course 6 |
|
9 |
Praat met één van de toads op de eerste verdieping |
|
10 |
praaten met toad bij course 14 en 15 |
|
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
11 |
vang het konijn in de kelder met de B-toets |
|
12 |
vang nogmaals het konijn in de kelder |
|
De trap op bij de begane grond. Neem de deur uiterst links met de grote ster erop.Loop door de gang en de grond klapt open.
Je hebt minimaal 8 sterren nodig om de
deur te openen.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
13 |
Get 8 red coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
58
|
8
|
0
|
80
|
0
|
1
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
Bowser
Pak Bowser bij de staart (hij staat stil als hij ademt om vuur te gaan spuwen)
met knop B. Gooi hem vervolgens op een bom aan de zijkanten van het plateau
(draai rond met de controllerstick om de richting te bepalen en los laten met
knop B).
Ster
De muntjes liggen verspreid door de course. De eerste ligt aan het begin
van de course rechts. Hiervoor moet je de switch verderop omzetten en snel
terug lopen. Voor het tweede muntje hem je de switch weer nodig (tegenover de
vuurstraal). Metal cap is handig, maar niet nodig. Volg de course tot de
draaiende elektrische balletjes voor het derde muntje. Muntje vier ligt op de
gele uitschuivende balk. Het vijfde muntje bereik je via de schuivende
vierkante plateau’s. Loop over de balk naar het eilandje met het draaiende
elektrische balletje voor muntje zes. Muntje zeven is leuk. Via de
kantelbruggen op het bouwwerk springen. Het muntje ligt drie pilaren terug (long
jump, jump, jump). Het laatste muntje ligt beneden tussen de pilaren van het
bouwwerk. De ster verschijnt achter de pijp van bowser.
In de kelder direct naar links (de deur met grote ster erop). Spring vóór de blauwe massa de schoorsteen in.
Je hebt minimaal 30 sterren nodig om de
deur te openen. Deze course is pas beschikbaar als je de eerste ster van course
9 hebt gevonden.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
14 |
get 8 red coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
56
|
8
|
0
|
80
|
0
|
0
|
0
|
0
|
6
|
2
|
0
|
Bowser
Pak Bowser bij de staart met knop B. Gooi hem vervolgens op een bom aan de
zijkanten van het plateau (draai rond met de controllerstick om de richting te
bepalen en los laten met knop B). Handig is om bij een bom te wachten met de
Z-toets ingedrukt. Als Bowser komt aanrennen maak je een back flip.
Ster
De muntjes liggen verspreid door de course. Volg de course. Voor de eerste
moet je lopen tot links een gammel ijzeren bouwwerkje komt (voor het eiland met
het hartje). Muntje twee ligt op de eerste evenwichtsbrug. Het derde muntje
ligt in de kooi waar je via de paal uitkomt. Voor het vierde muntje moet je
even kort op de lift staan en er direct af springen. Het muntje hangt onder de
lift. Het vijfde muntje ligt op het eiland bij de ‘bully’. Muntje zes hangt in
de lucht boven het verticaal schuivende platform (let op de schaduw zodat je
ziet waar je moet springen). Muntje zeven ligt bij de vuurstraal en het
elektrische balletje. Het laatste muntje ligt in het bouwwerk (via de palen
springen). De ster verschijnt op het bouwwerk (via een paal spring je
tegen een muur waaraan je je vast kunt grijpen).
Op de eerste verdieping direct rechts weer een trap op naar de deur met de grote ster erop. Neem de trap tegenover de klok en ga door de deur met de grote ster. Loop de trap op en spring de schoorsteen in.
Je hebt minimaal 70 sterren nodig om de
oneindige trap te veranderen in een normale trap.
Tip 1: Als je verslagen wordt door Bowser en een stukje terug de course in loopt kun je achter een pilaar iedere keer een extra leven ophalen.
Tip 2: Plug een tweede controller in om de camera te kunnen sturen tijdens het eindfilmpje.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
15 |
Get 8 red coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
32
|
8
|
0
|
76
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
2
|
0
|
Bowser
Pak Bowser bij de staart met knop B. Gooi hem vervolgens tweemaal op
een bom aan de zijkanten van het plateau (draai rond met de controllerstick om
de richting te bepalen en los laten met knop B). Handig is om bij een bom te
wachten met de Z-toets ingedrukt. Als Bowser komt aanrennen maak je een back
flip. Vervolgens stampt Bowser het plateau stuk (loop naar het midden om er
niet af te vallen) en moet je hem nog éénmaal op een verre bom gooien (hard
ronddraaien en goed mikken dus). Let ook op de eerste tip!
Ster
De muntjes liggen verspreid door de course. Volg de course. Schuif de doos
in het begin richting het begin van de course. Spring op de doos en pak het
eerste muntje. In de hoek waar een plant uit het niets verschijnt ligt het
tweede muntje. Het derde muntje vind je onder de draaiende plateau’s door het
spoor van de muntjes te volgen. Op de groene weg ligt het vierde muntje. Via de
lift kom je langs gele balken waar het vijfde muntje op ligt. Bij een
vuurspuwende bol op een draaischijf ligt het zesde muntje. Tussen twee
schuivende balken hangt het zevende muntje in een paal. Het laatste muntje ligt
onder de trap naar de pijp van bowser toe. De ster verschijnt achter de pijp
van bowser.
·
Yoshi
Als je 120 sterren hebt behaald kun je jezelf met het kanon (buiten het
kasteel) op het dak schieten. Daar ontmoet je Yoshi die je extra levens geeft
en een nieuwe techniek in plaats van de triple jump.
·
Big Penguin Race
Als je 120 sterren hebt behaald en je gaat terug naar ‘course 4: big penguin
race’ is de penguin nog groter.
De Nintendo 64 website www.mario64.nl heeft toestemming gekregen van http://www.eenmanierom.nl/super-mario-64-uit-te-spelen-met-deze-handleiding om deze handleiding te plaatsen.