Super Mario 64 werd in mijn geval bij de Nintendo 64 geleverd. Het spel is lange tijd in de kast blijven liggen omdat ik geen idee had wat precies de bedoeling was. Mario besturen ging ook niet gemakkelijk.
Op een gegeven moment ben ik op Internet gaan zoeken naar tips voor Super Mario 64 daar je op sommige sites leest dat het een goed spel is.
Wat precies de bedoeling was werd mij duidelijk door diverse Engelstalige beschrijvingen te lezen. Geen daarvan is overigens afdoende om in één keer inzicht te geven in de bedoeling van het spel.
Naderhand bleek de besturing wel goed te beheersen, evenals het bijstellen van de view (dit is voor beginners echt een probleem).
Een Nederlandse beschrijving kon ik niet vinden op Internet. Vandaar dat ik vermoed dat meer mensen dit spel onterecht links laten liggen.
Deze handleiding geeft uitleg over de besturing en het oplossen van het spel.
In deze handleiding van Super Mario 64 vind je terug:
· De namen van de courses;
· De lokatie van de ingang van de courses;
· Een sterren-checklist met de cryptische hint die je krijgt om de ster te vinden;
· Welke items er te vinden zijn in een course;
· De lokatie van het roze bom mannetje (indien van toepassing);
· Warps binnen courses (indien van toepassing);
· Gedetailleerde tips om de sterren te vinden (staan op een aparte bladzijde zodat je ze eventueel kunt negeren).
De princess nodigt Mario uit op het kasteel. Aangekomen in het kasteel blijkt dat Bowser het kasteel betoverd heeft. De princess zit samen met andere figuren (zoals bijvoorbeeld Toad) opgesloten in de schilderijen in het kasteel.
Om de princess te bevrijden moet Mario Bowser drie keer verslaan.
De bedoeling van het spel is dat je sterren verzamelt die je toverkracht geven om deuren te openen. De sterren verzamel je door bepaalde opdrachten in een course te doen. Wat je moet doen voor een bepaalde ster staat cryptisch aan het begin van de course aangegeven als je door het schilderij springt om de course binnen te gaan. Sommige courses kun je pas bereiken als je een bepaald aantal sterren hebt.
Voordat je de deur naar de eerste Bowser kunt openen heb je minimaal 8 sterren nodig. Voor de tweede Bowser minimaal 30 en voor de laatste Bowser minimaal 70.
Je kunt het spel dus uitspelen met 70 sterren en drie keer Bowser verslaan. Maar leuker is natuurlijk om het spel compleet uit te spelen.
Er zitten 120 sterren in het spel verstopt verdeeld over 15 courses (levels). In iedere course kun je zeven sterren vinden.
In de 15 couses vind je dus 105 sterren terug (7*15). De overige 15 sterren zijn de geheime sterren (secret stars) die ergens anders in het kasteel te vinden zijn.
In iedere course liggen items die je kunt/moet gebruiken om de sterren te behalen en je energie aan te vullen. Welke items er in welke hoeveelheid aanwezig zijn staat in deze handleiding aangegeven bij de beschrijving van de course.
Muntjes herstellen je energie. Verder kun je in ieder van de 15 courses door 100 muntjes te verzamelen een ster vinden.
Als je vijf rondjes achter elkaar rond een houten paal rent verschijnen er vijf gouden muntjes. Denk hieraan als je 100 muntjes aan het verzamelen bent!
In ieder van de 15 courses kun je 8 rode muntjes vinden. Dit levert een ster op. De rode muntjes leiden ook tot enkele geheime sterren in de courses van Bowser, die van de caps (zie verderop) en twee geheime courses.
Een rood muntje telt voor twee gele (gold coins). Dit helpt bij het verzamelen van de 100 coins. Rode muntjes geven dus ook meer herstel dan gele.
Een blauw muntje telt voor vijf gele (gold coins). Dit helpt bij het verzamelen van de 100 coins. Blauwe muntjes geven dus ook meer herstel dan gele en rode.
Meestel moet je stampen op een verhoogd stuk in het spel waarna je kort de tijd hebt blauwe muntjes te verzamelen.
Mario kan in sommige courses ook vliegen (wing cap: rode doos met ‘!’), onzichtbaar worden (vanish cap: blauwe doos met ‘!’) en een metalen pak aantrekken waardoor hij sterker wordt (metal cap: groene doos met ‘!’).
Daarvoor heeft Mario een andere hoed (cap) nodig. In het begin van het spel kun je de dozen waarin de caps zitten wel zien maar gaan ze niet open als je er tegenaan springt.
Voor je een cap kunt gebruiken moet je eerst een schakelaar omzetten (cap-switch) in een aparte course (capcourse). De capcourses zijn beschreven bij ‘The Castle Secret Starts’, verderop in deze handleiding.
Deze zit soms in een doos verstopt en soms op de rug van een schildpad. Als je op de schild gaat staan kun je veel vijanden verslaan door tegen ze op te sturen.
In het spel zitten extra levens verstopt. Vaak als je in een boom of paal klimt en een handstand doet (als je boven bent nogmaals de controller-stick omhoog doen).
Span je niet teveel in om extra levens te krijgen, want bij het opnieuw inladen van het spel staat het aantal levens toch weer op vier. Zorg wél dat je na het behalen van een ster de optie om op te slaan benut.
Als je een rood hartje tegenkomt in een course en je loopt er door heen word je energie hersteld.
Met een kanon kun je jezelf naar moeilijk te bereiken plaatsen of eilandjes in de lucht schieten. Voor sommige sterren is het gebruik van het kanon noodzakelijk. De eerste keer dat je een course binnenkomt zijn de kanonnen gesloten. Je moet met een roze bommetje praten. Dat bommetje maakt vervolgens het kanon voor je klaar. Als je het spel opslaat blijft het kanon open.
De roze bommetjes zijn soms moeilijk te vinden en derhalve opgenomen in de handleiding.
Een aantal bewegingen moet je beheersen om het spel uit te kunnen spelen. Hoe je ze precies moet doen staat aangegeven in de handleiding. Ook kom je in het spel bordjes tegen die je kunt lezen waarop bijvoorbeeld de sprongen staan uitgelegd:
·
Double jump
Twee keer achter elkaar springen met de A-knop.
·
Triple jump
Drie keer achter elkaar springen terwijl je loopt. Op deze manier begin je ook
te vliegen als je de wing cap hebt. Je hoeft om te vliegen geen aanloop te
nemen.
·
Long jump
Terwijl je loopt de Z-knop indrukken, gevolgd door de A-knop.
·
Backward Somersault
Begin in de Z-houding en druk op de A-knop.
·
Wall kick
Spring tegen de muur op en als je de muur raakt nogmaals.
·
Pound the ground (stampen)
Spring en druk op de Z-knop. Je kunt overigens ook op de Z-knop drukken als je
valt. Je loopt dan minder schade op.
Denk er ook aan de view bij te stellen (met de C-knoppen). Naar links en naar rechts voor een beter zicht en naar boven en beneden om omhoog en omlaag te kijken. Met omhoog en omlaag schakel je ook tussen een view dichtbij en veraf van Mario.
De nummers op de deuren in het kasteel geven het benodigde aantal sterren weer om de deur te openen. Dus niet het course nummer. Vandaar dat de lokatie van de courses in deze handleiding opgenomen is.
Als je wilt weten welke sterren je nog niet verzameld hebt druk je buiten een course op de start-knop. Je kunt nu bladeren en zien in welke course je sterren mist. Ook de 15 secret stars worden hier opgesomd.
Begane grond, vanaf de ingang van het kasteel links het kleine trappetje op.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
1 |
big bob-omb on the
summit |
|
2 |
footrace with koopa
the quick |
|
3 |
shoot to the island
in the sky |
|
4 |
find the 8 red coins |
|
5 |
mario wings to the
sky |
|
6 |
behind chain chomp's
gate |
|
Extra |
100 coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
72
|
8
|
1
|
146
|
3
|
0
|
0
|
1
|
3
|
1
|
6
|
Het roze bom mannetje staat bij het kanon waar je de course binnen komt. Je moet eerst de eerste ster gehaald hebben.
· over de bruine brug rechts over het hek in het midden van het bloemenveld (Z-toets gebruiken);
· over de brug die omhoog gaat als je erover heen loopt de trap op rechtdoor en dan links in het bloemenveld.
· op de berg in het gat waar de zwarte rollende ballen uit komen (2x).
Op de berg een gevecht met Big Bob-omb. Probeer achter hem te komen en til hem een paar keer op en gooi hem neer met knop B.
Een race met Koopa the Quick vanaf het begin van de course. Wie het eerst bovenaan de berg is.
Via het kanon op de berg naar het eiland in de lucht schieten (mik op de boom). De ster zit in de gele doos.
De muntjes liggen verspreid door de course. De eerste vind je op de draaiende plateau’s naast de brug. De tweede als je doorloopt naar de hoek linksachter (op de top van het bergje). Op de paal van de ketting van de hond is de derde. De vierde vind je door de berg gedeeltelijk op te lopen tot je rechts van het gras af kunt glijden. De vijfde vind je in de boom op het eiland in de lucht van ster drie. Onderaan de berg waar de zwarte kogels naar beneden rollen is het zesde muntje te vinden achter het hek (oplopen). De laatste twee bevinden zich bij houten paaltjes (de kantelende brug over en dan direct links). Daar komt ook de ster.
Via het kanon op de berg naar het eiland in de lucht schieten (mik op de boom). Vanaf daar met de wing cap of een paar keer met het kanon dóór de vijf cirkels van muntjes in de lucht vliegen.
Met het kanon is het handig het eerste schot op het middelste muntje van de eerste cirkel te mikken. De volgende twee cirkels zijn niet te beschrijven, maar ook mogelijk met het kanon.
De hond doet het hek over als je hem losmaakt van de paal. Dit doe je door de paal in de grond te stampen.
Begane grond, uiterst rechts niet de trap op.
Je hebt minimaal één ster nodig om de
deur te openen.
Tip: Als je de vlinders in deze course slaat veranderen ze in bommen die óf exploderen óf een extra leven geven.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
1 |
chip off whomp's
block |
|
2 |
to the top of the
fortress |
|
3 |
shoot into the wild
blue |
|
4 |
red coins on the
floating isle |
|
5 |
fall into the caged
island |
|
6 |
blast away the wall |
|
Extra |
100 coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
70
|
8
|
7
|
141
|
0
|
1
|
0
|
0
|
3
|
0
|
1
|
Het roze bom mannetje staat bij het kanon zelf als je aan de derde ster toe bent.
· in de hoek bij de box van de metal cap;
· in de hoek van het platform met de hoge vlaggenpaal.
Stamp op de grote steen bovenop de berg.
De grote steen is vervangen door een toren. De ster ligt daarboven.
Met het kanon schieten naar het platform onder de grote paal.
De muntjes liggen verspreid door de course. De eerste vind je aan het begin bij de uitschuivende blokken. De tweede bereik je door op het tweede springende rotsblok te springen. Achter de plant vind je de derde. De vierde ligt net om de hoek tussen de twee planten. Het vijfde muntje pak je door mee te draaien op het plateau. Voor de zesde en zevende moet je de toren op tot je een plank verticaal ziet staan. Deze moet je omslaan en trappen. De muntjes liggen op de eilanden. Het laatste muntje ligt op de schuine wand bij het roze bom mannetje. De ster komt aan het begin van de course bij de plant.
Deze ster zit in een kooi in de lucht. Met het kanon kun je in de kooi komen, maar leuker is om in de boom aan het begin van de course te klimmen. Er verschijnt dan een uil waaraan je je vast kunt pakken met de A-knop (knop vasthouden). De uil stuur je vervolgens richting kooi.
Schiet vanuit het kanon de hoek van de rechtermuur eraf. Nogmaals met het kanon in die richting voor de ster.
Begane grond, vanaf de ingang van het kasteel rechts het kleine trappetje op.
Je hebt minimaal drie sterren nodig om de
deur te openen.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
1 |
plunder in the
sunken ship |
|
2 |
can the eel come out
to play? |
|
3 |
treasure of the
ocean cave |
|
4 |
red coins on the
ship afloat |
|
5 |
Blast to the stone
pillar |
|
6 |
through the jet
stream |
|
Extra |
100 coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
55
|
8
|
6
|
104
|
0
|
3
|
0
|
1
|
2
|
0
|
1
|
Het roze bom mannetje staat op het eilandje naast de paal die uit het water komt. Je moet eerst de eerste ster gehaald hebben.
Bij het schip onder water wachten tot de grote vis eruit komt. In dit gat zwemmen en de vier kisten openen. Eerst de verste en dan vanaf die kant bekeken met de klok mee. Je kunt lucht happen uit de bellen die uit de kisten komen. Voor de ster moet je naar boven spingen/klimmen.
De grote vis zit nu in een hol bij het schip. De ster zit aan zijn staart.
Door het hol zwemmen bij het schip waar je op het droge komt. Verderop zijn vier kisten die je moet openen. Vanaf waar je de ruimte in komt bekeken open je eerst de verste, dan de linker, de rechter en tenslotte de dichtstbijzijnde.
De muntjes liggen verspreid door de course. De eerste vind je bovenin de paal bij het roze bom mannetje. De volgende drie bevinden zich aan het begin van de course onder water in de schelpen. Het vijfde muntje ligt in een schelp bij het schip. De laatste drie muntjes kun je op het schip vinden (denk aan de back flip). Daar komt ook de ster.
Klim in het kanon (in het water aan het begin van de course) en schiet op de linkerpaal. Klim helemaal naar de top en spring eraf op het plateau.
Hiervoor heb je de metal cap nodig. Pak de metal cap uit de grot en loop terug door de grot naar de ster in de bubbels.
Begane grond, uiterst links niet de trap op.
Je hebt minimaal drie sterren nodig om de
deur te openen.
Tip 1: Er zijn twee baby-penguins. Eén bovenaan de berg en één op het dak beneden bij de grote penguin.
Tip 2: De baby-penguins imiteren Mario als hij duikt (probeer maar eens).
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
1 |
slip slidin' away |
|
2 |
li'l penguin lost |
|
3 |
big penguin race |
|
4 |
frosty slide for 8
red coins |
|
5 |
snowman's lost his
head |
|
6 |
wall kicks will work |
|
Extra |
100 coins |
|
Gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
103
|
8
|
4
|
154
|
0
|
0
|
0
|
0
|
6
|
1
|
3
|
Het roze bom mannetje kun je bereiken via de liftbrug. Terugspringen kan met een long jump omdat er sterke wind staat.
· aan het begin rechts aan het einde van de kapotte brug;
· beneden achter bij de grote penguin aan het einde van de kapotte brug.
· in de big penguin race bij een muur waar een rechte rij gele muntjes ligt;
· aan het einde van de big penguin race.
Klim door de schoorsteen van het huisje aan het begin van de course en doe de race. De ster verschijnt buiten.
Breng de baby die bovenaan de berg loopt
naar beneden bij de grote penguin.
Tijd over? Als je in plaats van de ster de baby weer pakt en ermee wegloopt
wordt de moeder boos. Leuk om te zien. Mocht je de baby van het platform
afgooien… de moeder springt er achteraan.
Klim door de schoorsteen van het huisje aan het begin van de course en win de race.
De muntjes liggen verspreid door de course. De eerste vind je in de boom aan het begin van de course. Neem de gebroken warp brug aan het begin van de course om het tweede muntje te vinden. Het derde muntje vind je door de bruggetjes over te lopen en de hoek om de lopen. Muntje vier hangt bij de penguin in de boom. Warp terug voor het vijfde (lastig te vinden) muntje. Deze bereik je door van de gebroken warp brug aan het begin van de course te springen tegen de schuine berg aan. Spring van de berg af richting de sneeuwman en loop de hoek om (rechts) voor het zesde muntje. Terug richting de sneeuwman (doorlopen langs, niet over, de brug met de twee springende sneeuwmannetjes) kom je bovenaan de kantelbrug het zevende muntje tegen. Ga de brug over met de springende sneeuwmannetjes. Het laatste muntje vind je bij de grote gebroken brug in de lucht. Met een long jump kun je de brug over om de ster te halen.
Klim naar de kleine penguin en spring er daar af naar het hoofd van de sneeuwman. Praat ertegen en win de race naar beneden. Ga daar naast het lichaam van de sneeuwman staan. Het hoofd komt op het lichaam. Praat met de sneeuwman voor de ster.
De moeilijkste ster van deze course. Schiet vanuit het kanon (onderaan de kantenbrug) naar het boompje onder de berg (bij een ander kanon). Loop het pad af en ga naar boven met wall kicks voor de ster.
Neem één van de deuren naast de trap op de begane grond. Loop de gang uit naar de deur waar het spook voor vliegt. Je komt uit op een plein met bomen en spookjes. Versla het spookje links tussen de stenen (als het spookje verdwijnt zie je een klein kooitje, dat is de ingang van course 5).
De spookjes verschijnen pas als je
minimaal veertien sterren hebt.
Tip: Het sprookje versla je door te spingen en vervolgens de Z-toets van de controller te gebruiken (onderop). Als het spookje je aankijkt verdwijnt het. Je moet dus achter het spookje zien te komen of met je rug ernaar toe staan (en dan een backward somersault in combinatie met de Z-toets als je neerkomt, zie officiële instructieboekje Super Mario 64).
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
1 |
go on a ghost hunt |
|
2 |
ride big boo's
merry-go-round |
|
3 |
secret of the
haunted books |
|
4 |
seek the 8 red coins |
|
5 |
big boo's balcony |
|
6 |
eye to eye in the
secret room |
|
Extra |
100 coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
21
|
8
|
21
|
151
|
0
|
0
|
3
|
0
|
2
|
0
|
0
|
Ga het grote huis in aan het begin van de course. Na op een paar spookjes gestampt te hebben verschijnt er een groot spook. Stamp ook deze waarna de ster verschijnt (en een trap naar de eerste verdieping).
Versla alle spookjes in het kleine huis in het carrousel.
Op de eerste verdieping (na de trap op naar links en dan de tweede deur rechts) een kamer met allemaal boeken doorlopen (om de hoek). Er steken drie boeken uit de kast die je moet aantikken in een bepaalde volgorde (eerst de middelste, dan de rechter, dan de linker).
De muntjes liggen verspreid in het grote huis. De eerste ligt in de kamer (eerste deur links) achter de piano. Loop via deze kamer door naar de kamer met de boekenkasten voor de volgende twee muntjes. De vierde ligt vanaf de ingang van het huis de eerste kamer rechts. De volgende vier muntjes bevinden zich op de eerste verdieping. Neem na de trap op de eerste deur rechts. In het achterkamertje met de grafkisten liggen twee muntjes. In het kamertje uiterst rechts vanaf de trap achter de boekenkast ligt het zevende muntje. Voor het laatste muntje neem je na de trap op de eerste deur links. De ster komt op de eerste verdieping vanaf de trap uiterst links.
De moeilijkste ster van deze course. Neem op de eerste verdieping rechts de verste deur. Spring met een wall kick op het platform tegen het plafond (kijk goed de kamer rond). Loop door de deur en dan door de volgende deur het balkon op. Versla het spook. De ster verschijnt op het dak.
De allermoeilijkste ster van deze course. Hiervoor heb je de vanish cap nodig. Neem op de eerste verdieping rechts de verste deur. Om de hoek zit een deur met een vanish cap. Met deze cap moet je via de wall kick op het platform tegen het plafond (kijk goed de kamer rond) springen. Loop door het schilderij met het spook erop, versla het oog en pak de ster.
Courses 6 tot en met 8 bevinden zich in de kelder. Hiervoor heb je een sleutel nodig die je krijgt nadat je in de course ‘bowser in the dark world’ bowser verslagen hebt.
In de kelder de trap verder af naar beneden. Door de korte gang met de houten deur. Rechts aanhouden en achter de deur met de ster erop in de metaal-vloeistof springen.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
1 |
swimming beast in
the cavern |
|
2 |
elevate for 8 red
coins |
|
3 |
metal-head mario can
move! |
|
4 |
navigating the toxic
maze |
|
5 |
a-maze-ing emergency
exit |
|
6 |
watch for rolling
rocks |
|
Extra |
100 coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
42
|
8
|
8
|
146
|
0
|
5
|
0
|
0
|
4
|
1
|
0
|
De ster bevind zich midden in de ruimte ‘Underground Lake’. Spring vanuit het water op het beest en stamp. Klim op zijn kop en stuur hem richting het eiland.
De muntjes liggen verspreid in de ruimte ‘Work Elevator’. De eerste vier bereik je door met een trappetje omhoog te gaan en daar de lift met de pijltjes erop te nemen. Stuur iets links en dan helemaal rechtdoor en klim in de paal. De eerste vier muntjes liggen op de route van de lift die je daar aantreft. De volgende drie muntjes kun je met de lift met de pijltjes halen. Ze bevinden zich in blokken in de lucht die je moet stukslaan/stampen. Het laatste muntje ligt op een eiland schuin tegenover waar de lift begint. De ster komt beneden in het midden van de ruimte.
Hiervoor heb je de metal cap nodig. Ga naar het ‘Underground Lake’. Daar pak je de metal cap en loop je over de switch. De ster ligt achter de deur waarvoor het hek opent.
Loop in de ruimte ‘The Black Hole’ bij het bordje door naar links. Spring vóór je naar de rollende stenen springt via de schuine muur met een wall kick omhoog. Loop door tot je bij het giftige doolhof komt. Spring in het doolhof en ga direct linksaf. Klim daar omhoog in een gat in de muur en volg het pad naar de ster.
Loop in de ruimte ‘The Black Hole’ bij het bordje door naar links. Spring vóór je naar de rollende stenen springt via de schuine muur met een wall kick omhoog. Pak het ijzer vast met de A-knop (vasthouden) en ga naar de ster.
Bij de rollende stenen is een deur. Tegenover die deur ren je richting de deur en spring je via de rechtermuur óp de linkermuur. Spring naar de overkant voor de ster.
In de kelder de trap verder af naar beneden. Door de korte gang met de houten deur. Rechts aanhouden. Course 7 is het schilderij met het vuurhoofd erop.
Tip: Denk bij het verzamelen van de 100 muntjes aan de vulkaan in het midden.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
1 |
boil the big bully |
|
2 |
bully the bullies |
|
3 |
8-coin puzzle with
15 pieces |
|
4 |
red-hot log rolling |
|
5 |
hot-foot-it into the
volcano |
|
6 |
elevator tour in the
volcano |
|
Extra |
100 coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
92
|
8
|
2
|
133
|
1
|
0
|
0
|
1
|
8
|
1
|
0
|
· bij het platform in het begin van de course waar de oogbal op staat (onder de oogbal);
· op het eiland met een wing cap achter je waar je begint.
Stamp de grote ‘bully’ achter in de course van het platform.
Stamp de drie kleine ‘bullies’ van het platform en vervolgens de grote die verschijnt.
Ervan uitgaande dat je de wing cap al hebt aan het begin van de course direct omdraaien. Neem een long jump naar het eiland met de wing cap. Gebruik de wing cap om naar de schuifpuzzel te vliegen.
Loop in de hoek van de course over de draaiende balk naar de ster.
Spring in de vulkaan in het midden van de course en volg de weg naar boven.
Spring in de vulkaan in het midden van de course en neem de liften naar boven.
In de kelder de trap verder af naar beneden. Door de korte gang met de houten deur. Rechts aanhouden. Course 8 is aan het einde van de doodlopende gang na het schilderij met het vuurhoofd erop (spring tegen het einde op).
Tip 1: Mario kan zijn cap verliezen in deze course als de vogel hem afpakt. Zonder cap loopt Mario meer schade op. Pak de cap terug door naar de vogel te springen.
Tip 2: Je kunt tegen de pilaren op omhoog lopen.
Ster |
Hint van Mario |
Check (√) |
1 |
in the talcons of
the big bird |
|
2 |
shining atop the
pyramid |
|
3 |
inside the ancient
pyramid |
|
4 |
stand tall on the
four pillars |
|
5 |
free flying for 8
red coins |
|
6 |
pyramid puzzle |
|
Extra |
100 coins |
|
gold
|
red
|
blue
|
total
|
wing
|
metal
|
vanish
|
turtle
|
extra
|
hearts
|
cannons
|
61
|
8
|
7
|
130
|
3
|
0
|
0
|
1
|
9
|
1
|
1
|
Het roze bom mannetje staat bij de palmboom achter in de course.
· bij het water bij een palmboom waar de big bird vliegt in de schaduw van de boom;
· bij het kanon in het midden van de 4e steen bij de rollende stenen (bij het kanon staan richting piramide, links draaien en 4 vierkantjes lopen).
Lees de rest van de walkthrough op: www.mario64.nl/Walkthrough_Super_Mario_64_deel2.htm