The Legend of Zelda: Majora’s Mask
Alle 15 Stray Fairies in Snowhead TempelSpeel de Song of Soaring naar Snowhead. Speel de Goron Lullaby om de weg vrij te maken. Je komt in de kamer met de ijsribben. Duw het blok naar voren en je bent in de hal van de Snowhead Tempel! Ook hier leg ik het spel uit als je de baas al verslagen hebt, dat gaat een stuk sneller.
Je neemt de deur naar rechts, voor de linkerdeur moet je weer een sleuteltje halen. In de 'houten-brug kamer' zie je al meteen een Stray Fairy in een zeepbel. Hee, ze zijn nu groen! Schiet een pijl erdoorheen en je hebt je 1ste Stray Fairy als je hem lokt met je Stray Fairy Mask. Hee, wat is dat. Er verschijnt er nog een. Deze kun je beter schieten vanuit de overkant, zit helemaal in een rots in een zeepbel. Je 2de Stray Fairy.
Ga nu door de blauwe deur naar links, steek de centrale kamer over en ga naar de 'gele'deur. Schuif de blokken naar 't eind van dat mooie kleine kamertje en er verschijnt boven een kistje. Daar kun je nu nog niet bij, is te hoog. Er zit wel een deur ergens zie je al. In de nis vooraan zit een kistje. Daarin vind je je eerste sleuteltje. Nu ga je via de centrale hal naar de rode deur. Even ontdooien met je Fire Arrow en nu kun je wel in de andere deur van het halletje. De White Wolfo's kamer. Hier is heel veel te doen. Je kunt de irritante Wolfo's beter verslaan dan kun je alles eens rustig bekijken. Als je alle dingen van ijs ontdooit zie je wat er allemaal inzit. De schakelaar daar kun je op staan, dan verschijnt er een kistje rechts bovenin. Schuif een blok richting dat kistje klim op het blok en spring. In het kistje zit je 3de Stray Fairy. Schuif nu het blok naar de andere kant van de kamer, daar kun je ook boven komen. Hee daar is de deur die naar dat kamerje gaat. Nu kun je wel bij dat kistje komen. Je 4de Stray Fairy! Terug gekomen ga je met een bom de gang vrijmaken die richting de Goron Pound Puzzel kamer gaat. Maar voordat je die kant uitgaat gooi je nog even een bom omhoog rechts van de ingang. Daar zit een kist en in die kist zit je 5e Stray Fairy.
Als je de gang omhoog in bent gelopen kom je eerst nog in de kamer met ijspegels. Hier is ook heel veel te doen. Schiet eerst de ijspegels weg en ontdooi de ijsblokken dan kun je omhoog springen. Je ziet rechts een vreemd wit gordijntje.Als je je Lens of Truth aandoet zie je dat het een nis is. Spring erin en je vindt in een kistje, je 6de Stray Fairy! Pak weer een sleuteltje door de sneeuwbal stuk te slaan. Kistje openen en sleutel pakken. Nu kun je door de gesloten deur. In de Goron Pound Puzzel kamer (deze had ik van de Engelse versie geleerd) kijk je omhoog met je Lens of Truth en je ziet een Stray Fairy in een alkoof. Schieten maar. Je 7de Stray Fairy!
Nu ga je via de Pound Truc naar de deur die naar de centrale kamer leidt. Steek nu over naar de groene deur. Daar is heel wat te doen (ik val in herhaling). Ontdooi met je Fire Arrows alle dingen van ijs. Een kistje verschijnt met alweer een Stray Fairy je 8ste!
Als je alle fakkels hebt aangestoken verschijnt er een derde groene deur, pak die middelste. Nu kom je in een cel met tralies waar je de Pound op maakt als je Goron bent. De pilaar komt omhoog. Ga de kamer weer uit en ga nu naar beneden de kelder in. Laten vallen en een deur in. Laat je als Goron door het vuur rollen en druk op een schakelaar. Er verschijnt een kistje. Je 9de Stray Fairy!
Nu ga je weer omhoog via de trap maar eerst even wat bosjes verslaan. Er zitten veel pijlen in! Nu neem je de 'blauwe'deur weer naar de 'houten brug'kamer. Vergeet niet al het ijs te ontdooien want dan verschijnt een kistje met weer een sleuteltje. Nu neem je de gang naar boven. Je komt in de Bombchu-kamer. Ga op het vierkante blok staan en schiet een vuurpijl of twee door het gele oog. Je gaat omhoog. Er zit ook nog een
losse Stray Fairy. Lok hem en je hebt je 10de!
Nu zet je je Lens of Truth aan en er verschijnt een trap in de lucht. Als je die neemt kom je bij een nis en daarin bevindt zich in een kistje je 11de Stray Fairy!
Dan spring je gelijk op het hogere gedeelte en pakt de deur naar de 2e verdieping. Als je alle blauwe schijven wegslaat kom je precies goed uit om naar een tunneltje met sneeuwballen te gaan. Maar eerst rol je jezelf naar een gesloten deur, je hebt nog een sleuteltje. Daarachter bevinden zich de Eeno's. Die kun je beter even verslaan. In de kamer is alweer zo'n gordijntje. Ook daarin bevindt zich een Stray Fairy, die je ziet met je Lens of Truth. Je 12de! Door de andere deur kom je terug in de centrale kamer. Nu door het tunneltje met de sneeuwballen. Je komt dan in de kamer met de Dinolfossen. Als je die verslaat heb je zelfs 2 Stray Fairies. De 13de en de 14de!
Boven aangekomen lanceer je jezelf naar de overkant. Daar zit een Deku Flower. Kijk met je Lens of Truth naar rechts en je ziet weer een gordijntje. Daarin weer een kistje. Vlieg naar het erboven gelegen punt en laat je zakken (zie tekening). Je belandt in de nis en kunt je 15e Stray Fairy uit zijn kistje bevrijden! Nu als een haas naar de ingang met je Song of Soaring en de ingang naar de Fairy zoeken. Een mooie groene Fairy verschijnt. Kreeg je de vorige keer een Spin Attack nu krijg je eens zoveel magie.
Dat is je beloning voor iets harder werken dan in de Snowhead Tempel!