Command & Conquer
Moeizame Besturing op Nintendo 64Command & Conquer voor de
Nintendo 64 brengt de iconische real-time strategy-game naar de
Console , maar bij ons thuis voelt het niet altijd even soepel aan. De game behoudt de klassieke elementen van de PC-versie, zoals het opbouwen van een basis, het verzamelen van grondstoffen en het lanceren van militaire aanvallen. Toch vind ik dat de besturing op de N64 niet optimaal is. Het gebruik van de controller voor het selecteren en verplaatsen van eenheden is onhandig, waardoor het lastig is om de precisie en snelheid te bereiken die je zou verwachten van een RTS.
De grafische presentatie is redelijk voor de tijd, maar ik merk dat de lage resolutie en beperkte mogelijkheden van de N64 zorgen voor een minder gedetailleerde ervaring in vergelijking met de PC-versie. Desondanks biedt de game nog steeds de kern van wat Command & Conquer zo geliefd maakte: strategisch denken, intense gevechten en de keuze tussen twee verschillende fronten, namelijk de Global Defense Initiative en de Brotherhood of Nod. Deze tweestrijd zorgt voor variatie in de speelstijl en strategieën, wat ik persoonlijk altijd een sterk punt heb gevonden in de serie.
Het is een interessante poging om een RTS op een
Console te brengen, maar de gameplay kan wat frustrerend zijn, vooral voor diegenen die gewend zijn aan de meer verfijnde besturing van een muis en toetsenbord. Toch is het leuk om te zien hoe Command & Conquer zich aanpast aan de beperkingen van de Nintendo 64. Voor fans van de serie die nieuwsgierig zijn naar hoe het spel zich vertaalt naar een
Console -ervaring, is het zeker de moeite waard om te proberen.