|
| |
| |
|
winkel |
spel info |
top 5 |
pak faq's |
geschiedenis |
gastenboek |
je overzicht |
links |
contact
The legend of Zelda Ocarina of Time
Aantal Spelers: 1
Publisher: Nintendo
Developer: Nintendo
Console: Nintendo 64 / Nintendo Gamecube
Leeftijdsadvies: 6 jaar en ouder
Release Date: 24 November 1998 / 2003
| |
Het groengemutste elfenjong Link is nu al een fenomeen in de wondere wereld van Nintendo.
Hij wordt er voor de zoveelste keer op uit gestuurd om het magische land genaamd Hyrule te redden van zijn definitieve ondergang. Link hanteert met groot zelfvertrouwen het glanzende MasterSword, om zich heen hakkend terwijl zijn jonge verstand breinbrekende puzzels oplost in de duistere diepten van angstaanjagende tempels…
|
|
Het Verhaal
De jonge Link wordt op een ochtend gewekt door Navi, een fee. Deze fee, die de hele tijd bij je zal blijven, is gestuurd door de Great Deku Tree. Deze vriendelijke, maar erg ouderwetse boom vertelt je dat er een vloek over hem uit is gesproken door Ganondorf, de 'bad guy' van de serie. Link wordt naar Hyrule Castle gestuurd waar hij prinses Zelda zal gaan ontmoeten. Zelda vertelt jou dat om de wereld te redden je de Triforce moet vinden; een object met de essentie van drie godinnen die de wereld gesticht hebben. Om deze Triforce te bemachtigen zal je twee Spiritual Stones moeten vinden, de derde had je al; deze kreeg je van The Great Deku Tree. Samen met de Ocarina of Time kan je dan The Door of Time openen.
Na de stenen verzameld te hebben ga je op weg terug naar Zelda. Tijdens je tocht naar het kasteel zie je Zelda samen met Impa, haar 'bewaker', vluchten voor Ganondorf. Zelda wierp, in een angstige situatie, de Ocarina in de goot; natuurlijk duik jij hem op. Eenmaal in de Temple of Time vind je een zwaard, het Master Sword. Maar omdat je te jong bent om dit zwaard in je handen te nemen ga je zeven jaar de toekomst in. Inmiddels bezit Ganondorf de Triforce en verandert de wereld in een duistere plek.
Het is aan jou om Sages te bevrijden; deze Sages kunnen een brug maken naar Ganondorf's kasteel die de duistere krachten van Ganondorf kan weerstaan. De Sages, zeven in totaal, moet je bevrijden door verscheidene tempels te bevrijden van de duistere kracht eromheen. Daarna wacht jou het laatste gevecht tegen Ganondorf!
Graphics
Link was in dit avontuur op de Nintendo 64 voor het eerst in een gloednieuwe 3d-wereld te bewonderen. De eerdere Zelda games waren nog in 2d en waren ook van bovenaf gezien,
het zogenaamde 'topdown view'. Deze stap naar 3d vind ik een ongelooflijke verbetering, aangezien je nu nog meer van de personages, werelden en de overige details kan genieten.
Deze prachtige 3d Graphics die door Nintendo werden gecreëerd waren revolutionair voor de Nintendo 64 en zorgen mede voor de ongelooflijk, vette sfeer in deze game.
Geluid/Muziek
Je start deze game op en gelijk wordt je geconfronteerd met een prachtige soundtrack van CD kwaliteit. Eenmaal in de game zelf zitten er pakkende nummers in die precies goed passen bij datgene wat jij op je scherm ziet. De Graphics en het Geluid sluiten briljant op elkaar aan, zo heb je in de heldere werelden, rustgevende muziek, maar bij een gevecht hoort natuurlijk
spannende muziek.
De sound effects zijn ook prima in orde, van het kleine feetje Navi tot het galopperen van je paard Epona, alles klinkt goed. De muziek in deze game draagt zeker zijn steentje bij aan de sfeer van deze game!
"Kom Epona, we gaan Zelda redden."
|
Link: "Zo, die zit behoorlijk vast!"
|
Gameplay
Kort maar krachtig: briljant. Er is zoveel geweldigs te doen in deze game. Je kunt dus 360 graden om je as lopen, zwaardvechten, schieten met o.a. een Boemerang en een Pijl en Boog,
Vissen (dit vond ik nog het meest verrassende in de game), maar ook paardrijden behoort tot de mogelijkheden. Kortom: rondlopen in de 3D-wereld is een belevenis…
Je kunt natuurlijk ook nog Hyrule verkennen, welke deze keer erg uitgebreid is uitgewerkt.
De omgevingen zijn heel divers, van een vulkaan tot een groot meer, en worden nooit saai.
Natuurlijk zijn er ook nog de zogenoemde Side-Quests te volbrengen, die de replay-waarde
nog eens flink opkrikken. Zo kan je onder andere maskers ruilen tot je een enorm groot zwaard hebt bemachtigd, Golden Skulltulas verzamelen voor o.a. een grotere portemonnee, spoken vangen op het kerkhof om deze vervolgens weer te verkopen… noem het maar op! Dit is nu echt zo'n game waarmee je jezelf uren, wat zeg ik, weken zoet kunt houden. Natuurlijk is de verhaallijn ook sterk aanwezig. Deze brengt je langs de meest opwindende tempels, waar jij natuurlijk weer eens even je hersens moet laten kraken om deze te overwinnen.Vaak krijg je door het oplossen van deze puzzels weer nieuwe items, die je weer nodig hebt om verder te komen in het spel. Zo krijg je o.a. bommen en een pijl en boog. Wat ook mij ook aanspreekt
is dat je sommige puzzels door middel van liedjes op je Ocarina moet gaan oplossen.. erg leuk.
De controls spelen erg lekker en je hebt ze dan ook zo onder de knie (althans ik wel)…
De camera is dit keer eens niet de grote boosdoener in een game, maar deze werkt perfect mee. Je kunt 360 graden draaien, de camera blijft steeds netjes achter je zweven…
Conclusie
Ik vind dit het beste spel wat ooit op de Nintendo 64 heeft mogen verschijnen.
Ik wil deze game eigenlijk een 10 geven, maar geen ene game is 100% perfect.
Zo zijn er een aantal zeer kleine, en onopvallende, dingen die hem de ultieme perfectie afnemen. Desalniettemin is dit echt een game die je gespeelt moet hebben… zo niet ???
Ga je dan maar verschrikkelijk schamen, want deze game is namelijk geweldig! Punt.
Beoordeling:
Verhaal:
| 8,2
Gameplay:
| 9,7
Graphics:
| 9,5
Geluid:
| 9,2
(Sfeer:)
| 10 | | | | |
| Pluspunten:
- Ongelooflijke sfeer - 3D Gameplay - Uitrusting - Vele Side-Quests
| Minpunten:
- Ehhhh...
|
Calvin Visee
Copyright © Mario 64
|
|
|
|