Welkom op www.mario64.nl Welkom op www.mario64.nl
winkel | spel info | top 5 | pak faq's | geschiedenis | gamecube | wii | links | contact
 
FAQ's over Paks

Wij krijgen veel vragen over de paks van de Nintendo 64. Op deze pagina proberen we uit te leggen wat een Controller Pak, Rumble Pak, Expansion Pak en Transfer Pak is en wanneer je ze nodig hebt.

Genoeg van alle games en zin in een echt spannend spel? Download Everest poker hier en het avontuur kan beginnen.

naar de homepage
   Nintendo 64 Controller Pak

Een controller pak is vrij klein en is bedoeld om extra spel gegevens op te slaan, zoals records bij race spellen en je vorderingen bij actie en avonturen spellen. Vaak wordt dit ook een memorie kaart genoemd. Zoals de naam het al zegt gaat deze in de controller.
Het wissen van gegevens op de controller pak doe je door start ingedrukt te houden van controller 1 en de Nintendo 64 aan te zetten. Zorg er wel voor dat er een spel in de Nintendo 64 aanwezig is die de controller pak ondersteund.

   Nintendo 64 Rumble Pak
Een rumble pak is gemaakt om de controller te laten trillen, hierdoor zie je niet alleen wat er gebeurd maar voel je het ook. De rumble pak werkt natuurlijk alleen bij spellen die hem ondersteunen. Bij sommige spellen zoals Zelda Ocarina of time kun je sommige geheimen zonder de hulp van een rumble pak praktisch niet vinden. In de rumble pak gaan AAA baterijen (een maatje kleiner dan "normale" baterijen) en de rumble pak gaat net als de controller pak in de controller.

   Nintendo 64 Expansion Pak

Een expansion pak is een upgrade voor de Nintendo 64 en geeft 8 MB werkgeheugen. Spellen die aangeven dat ze de Expansion Pak ondersteunen hebben bij gebruik van een expansion pak kortere wachttijden en zien er mooier uit. Er zijn twee spellen die het niet doen zonder een expansion pak, dit zijn Donkey Kong 64 en Zelda Majora's Mask, daarnaast kun je een gedeelte van Perfect Dark niet spelen zonder een expansion Pak. Een expansion pak gaat in de nintendo zelf tussen de power en reset knop, op deze plaats zit normaal gesproken een jumper pak (4MB RAM).
Het expansion pak wordt bij de meeste spellen gebruikt om de resolutie op te voeren (wat vaak een lagere beeldsnelheid tot gevolg heeft), maar wordt ook bij spellen als Donkey Kong gebruikt om waanzinnige speciale effecten mogelijk te maken. We hebben wel eens eerder ijsblokken zien glinsteren, vuurballen zien stuiteren en lampen heen en weer zien zwaaien, maar nog nooit met passende licht- en schaduweffecten op de huid van de spelfiguren en zwenkende schaduwen op de muren zoals bij Donkey Kong 64. (Bron N Magazine)

   Nintendo 64 Transfer Pak

Met behulp van de transfer pak kunnen je gegevens van Gameboy spellen overbrengen naar je Nintendo 64. Een voorbeeld, met de transfer pak kun je een Pokémon die je gevangen en getraind hebt op je Gameboy, gebruiken op de Nintendo 64 bij het spel Pokémon Stadium.
Met de transfer pak kun je alleen Pokémon game boy spellen spelen op je N64 met behulp van Pokemon Stadium voor de N64. Als je andere game boy spellen op de Nintendo 64 wilt spelen heb je de Game Booster voor de Nintendo 64 nodig van Datel Game Productions.
Een transfer pak is alleen te gebruiken in combinatie met:
  • Pokémon stadium en de Pokémon Gameboy spellen Red, Blue en Yellow.
  • Pokémon stadium 2 en de Pokémon Gameboy color spellen Gold en Silver.
  • Mario Golf en het Gameboy color spel Mario Golf.
  • Mario Tennis en het Gameboy color spel Mario Tennis.
  • Mickey's Speedway USA en het Gameboy color spel Mickey's Speedway USA.
  •  

    naar de winkel naar spellen info naar top 5 lijsten terug naar homepage