Welkom op www.mario64.nl Welkom op www.mario64.nl
winkel | spel info | top 5 | pak faq's | foto puzzel | gastenboek | je overzicht | links | contact
 
The Legend of Zelda Majora's Mask, voor de Nintendo 64

Controller pak: Niet ondersteund
Rumble pak: Ondersteund
Expansion pak: Nodig
Aantal spelers: 1
Leeftijdsadvies: Vanaf 11 jaar
Uitgebracht door: Nintendo in 2000

naar de homepage
         
 
Een tijd van gevaar
De oceaan wordt troebel, geesten bevolken de woestijnen en de maan stort neer. In slechts drie dagen moet het tij gekeerd worden…
  • Opvolger van de superhit "Ocarina of time"
  • Enorme werelden in grafische perfectie!
  • Innovatief concept, alles draait om tijd!
(Bron: achterkant Nintendo 64 doosje)

Majora's Mask is echt een vervolg op Ocarina of Time, dezelfde Link begint een reis met zijn paard Epona, tijdens die reis word hij lastiggevallen door een Skull Kid met 2 feeën. Die zorgen voor problemen, ze veranderen Link in een Deku en Epona is niet meer. Lees de hele review! (Score 96%)
(Bron: Jim, Mario 64)

Majora's Mask is een spel dat je als N64 eigenaar gewoon niet mag missen. Sterker nog, als je nog geen N64 hebt dan is dit zeker een reden om er eentje goedkoop op de kop te tikken. (score 92%)
(Bron: Power Unlimited)

Ik heb Majora's Mask hier gekocht op de site en moet zeggen dat het me zeker niet spijt!! Dit is echt waar één van de beste spellen die je kan krijgen voor de Nintendo 64, zoniet het beste! De graphics zijn van absolute topkwaliteit, je staart je ogen uit naar het beeldscherm. Dit wordt dan ook tot stand gebracht door de Expansion Pak, maar het mag er wezen!
Fantastische en megagrote werelden op je N64 met een ongelooflijk detail. Alsook de gameplay is van opperbeste kwaliteit. Al rennend door talloze werelden ontdek je vele voorwerpen, zoals de Hookshot, de boog, De Lens Of Thruth en nog vele andere oude en nieuwe voorwerpen. Met de vele maskers die te verzamelen zijn vergaar je ongekende krachten, van het ruiken van speciale paddestoelen tot ongezien worden voor vijanden en veranderen in een reus-Link! Ook zijn er vier maskers die de geest bevatten van een persoon, deze laten je veranderen in een Goron, een Zora, een Deku scrub en een Reusachtig, ultrakrachtig monster, Oni-Link. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de normale Link waarmee je de vele vijanden verslaat.
Veel plezier met dit weeral fantastische spel van The Legend Of Zelda!!! (Ingezonden door Jaron Huysentruyt (15 jaar) uit Passendale (België))

Ik vind The Legend of Zelda Majora's Mask zeker een topper voor de Nintendo 64, ik vind hem zelfs beter dan Ocarina of Time. Ook vind ik de moeilijkheidsgraad van deze ietsje hoger dan zijn voorganger. Op visueels vlak is hij toch wel wat bijgewerkt.
(Ingezonden door Dexter Holland (15 jaar) uit Kuurne België)

Zelda Majora's Mask is het vervolg op het spel wat als velen wordt bestempeld als beste game ooit, en ook deze game is zeker goed. De toevoeging van de maskers is leuk gedaan en de dungeons zijn ook weer goed uitgewerkt, maar als je nog niet eerder met Zelda in aanraking bent gekomen raad ik je toch eerst Ocarina of Time aan.
(Ingezonden door Wesley Meyer (13 jaar) uit Rozenburg)

Gasten, toe nou even, deze game is zo fantastisch in balans, dat je t voor jezelf verpest om hierbij te cheaten!! Echt geloof me, de bevrediging is echt talloze malen groter als je m op eigen kracht uitspeelt!! Ok duurt misschien iets langer maar t is de moeite echt waard!!
(Ingezonden door Fokke vd Hoek (29 jaar) uit Britsum)

Mario 64 Tips en Trucs voor Zelda Majora's Mask
Oni-Link masker
In Zelda Majora's Mask voor de Nintendo 64 kun je maskers verzamelen. Als je ze allemaal hebt moet je naar de kamer voor de allerlaatste eindbaas. Dat is dus als je wordt opgezogen door de maan. Als je eenmaal binnen bent ga je naar de boom in het midden. Daar zie je enkele kinderen. Praat met ieder van hen behalve diegene die majora's masker draagt. Je moet maskers geven aan de kinderen om hun spelletje te spelen. Elk kind geeft je een uitdaging en die moet je goed halen. Doe dit bij elk kind totdat je geen maskers meer hebt. Uiteindelijk zul je dan het Oni-Link masker krijgen en als je die eenmaal opzet ben je zo goed als onverslaanbaar.
(Ingezonden door Bas van der Linde uit Losser)

Alle 15 Stray Fairies in Woodfall.
Ga naar Woodfall door de Song of Soaring te spelen. Speel daar nog een keer de Sonata of Awakening als Deku Scrub om de tempel te laten verschijnen. Je kunt op 2 manieren de Strayfairies vinden. Meteen bij het verslaan van de andere vijanden en oplossen van puzzels of later als je de baas al verslagen hebt. Hiervoor is al een handleiding, dus ik geef nu de aanwijzingen als je de baas al hebt.
Als je als Deku Scrub de Woodfall Tempel binnenvliegt zie je al meteen een Stray Fairy vliegen. Zet je Stray Fairy Mask op en hij komt naar je toe.De 1ste!Wel even Link worden! Daarna als Deku Scrub verder in het kistje rechts zit ook een Stray-Fairy. De 2de!
Ga door de deur naar de volgende kamer die ik 'de houten trap-kamer' zal noemen, omdat er een trap van de verdieping waar je nu bent naar een lager gelegen verdieping gaat. Handig! Versla de Deku Baba en ga eventueel nog een keer terug de andere kamer in want je krijgt telkens 1 stok van die stengel.
Aan de overkant zie je een Stray Fairy in een zeepbel tussen 2 pilaren, schiet er een pijl doorheen en hij komt naar je toe als je je masker nog ophebt. De 3de Strayfairy!
Dan de trap af naar beneden versla de andere Deku Baba en er verschijnt alweer de 4de Stray Fairy!
Zet je Deku Scrub Masker op en hop over de bloemen naar het rechtsgelegen platform via het oevertje aan de overkant. Die deur moet je trouwens straks ook in. Onthouden! In 1 van de potten op het platform rechts bevindt zich een Stry Fairy. De 5de.!
Ga nu door de deur naar rechts. Gebruik de Deku Flower in het midden om naar de kist te vliegen die je op een hoger gelegen plateau ziet staan. Daarin zit een sleutel die je voor deze Fairies wel nodig hebt, het kompas en de pijl en boog heb je als het goed is al.
Schiet op de bijenkorf naast je op de muur en daar verschijnt een Stray-fairy. De 6de! Ga terug naar de 'houten-trapkamer'.
Nu kun je de deur openen die op slot zat. Nu bevindt je je in de 'houten-brugkamer'. Bovenin zie je 2 bijenkorfjes hangen. In 1 van de twee zit een Stray-Fairy. De 7de! Als je de Skulltula in de hoek verslaat verschijnt de 8ste Fairy.
In het water zie je een feetje in een zeepbel. Schiet er een pijl doorheen, zet je Masker op en hij komt naar je toe. Je 9de Stray Fairy!
Beste plek om te schieten is bij de linker fakkel. Ga naar boven met de trap. Bij de donker kamer aangekomen, alle fakkels aangestoken hebbend, blijven over de Black Boes die je moet verslaan. Er verschijnt een kistje met daarin je 10de Stray Fairy!
Nu ga je via de Deku Flowers naar de overkant en komt via een gang boven in de 'houten-trap-kamer'. Ga op de schakelaar staan en schiet een pijl door de vlam in de fakkel die op de houten bloem staat. Hij gaat branden en de bloem komt omhoog. Spring erop, schiet een pijl door de vlam naar de andere fakkel . Dan ga je via de Deku Flower naar de naastgelegen schakelaar en er verchijnt een kistje aan de overkant. Daarin ziet je 11de Stray Fairie. Dan de deur in bij de Deku Flower. Zet je Stray Fairy Masker maar gauw op want hier zitten veel Stray Fairies. In het vuur kun je een pijl schieten , geeft kennelijk niks, hij komt gewoon naar je toe als je je masker ophebt. Nog 3 vind je in de nissen die zich links en rechts van de trap bevinden.Ze zitten allemaal in zeepbellen dus ff looken!
Wow dan heb je ze allemaal, gauw naar de Fairy, de tempel uit in het gat in de muur!
(Ingezonden door Annemarie Postma (55 jaar) uit Amsterdam)

Alle 15 Stray Fairies in Snowhead Tempel
Speel de Song of Soaring naar Snowhead. Speel de Goron Lullaby om de weg vrij te maken. Je komt in de kamer met de ijsribben. Duw het blok naar voren en je bent in de hal van de Snowhead Tempel! Ook hier leg ik het spel uit als je de baas al verslagen hebt, dat gaat een stuk sneller.
Je neemt de deur naar rechts, voor de linkerdeur moet je weer een sleuteltje halen. In de 'houten-brug kamer' zie je al meteen een Stray Fairy in een zeepbel. Hee, ze zijn nu groen! Schiet een pijl erdoorheen en je hebt je 1ste Stray Fairy als je hem lokt met je Stray Fairy Mask. Hee, wat is dat. Er verschijnt er nog een. Deze kun je beter schieten vanuit de overkant, zit helemaal in een rots in een zeepbel. Je 2de Stray Fairy.
Ga nu door de blauwe deur naar links, steek de centrale kamer over en ga naar de 'gele'deur. Schuif de blokken naar 't eind van dat mooie kleine kamertje en er verschijnt boven een kistje. Daar kun je nu nog niet bij, is te hoog. Er zit wel een deur ergens zie je al. In de nis vooraan zit een kistje. Daarin vind je je eerste sleuteltje. Nu ga je via de centrale hal naar de rode deur. Even ontdooien met je Fire Arrow en nu kun je wel in de andere deur van het halletje. De White Wolfo's kamer. Hier is heel veel te doen. Je kunt de irritante Wolfo's beter verslaan dan kun je alles eens rustig bekijken. Als je alle dingen van ijs ontdooit zie je wat er allemaal inzit. De schakelaar daar kun je op staan, dan verschijnt er een kistje rechts bovenin. Schuif een blok richting dat kistje klim op het blok en spring. In het kistje zit je 3de Stray Fairy. Schuif nu het blok naar de andere kant van de kamer, daar kun je ook boven komen. Hee daar is de deur die naar dat kamerje gaat. Nu kun je wel bij dat kistje komen. Je 4de Stray Fairy! Terug gekomen ga je met een bom de gang vrijmaken die richting de Goron Pound Puzzel kamer gaat. Maar voordat je die kant uitgaat gooi je nog even een bom omhoog rechts van de ingang. Daar zit een kist en in die kist zit je 5e Stray Fairy.
Als je de gang omhoog in bent gelopen kom je eerst nog in de kamer met ijspegels. Hier is ook heel veel te doen. Schiet eerst de ijspegels weg en ontdooi de ijsblokken dan kun je omhoog springen. Je ziet rechts een vreemd wit gordijntje.Als je je Lens of Truth aandoet zie je dat het een nis is. Spring erin en je vindt in een kistje, je 6de Stray Fairy! Pak weer een sleuteltje door de sneeuwbal stuk te slaan. Kistje openen en sleutel pakken. Nu kun je door de gesloten deur. In de Goron Pound Puzzel kamer (deze had ik van de Engelse versie geleerd) kijk je omhoog met je Lens of Truth en je ziet een Stray Fairy in een alkoof. Schieten maar. Je 7de Stray Fairy!
Nu ga je via de Pound Truc naar de deur die naar de centrale kamer leidt. Steek nu over naar de groene deur. Daar is heel wat te doen (ik val in herhaling). Ontdooi met je Fire Arrows alle dingen van ijs. Een kistje verschijnt met alweer een Stray Fairy je 8ste!
Als je alle fakkels hebt aangestoken verschijnt er een derde groene deur, pak die middelste. Nu kom je in een cel met tralies waar je de Pound op maakt als je Goron bent. De pilaar komt omhoog. Ga de kamer weer uit en ga nu naar beneden de kelder in. Laten vallen en een deur in. Laat je als Goron door het vuur rollen en druk op een schakelaar. Er verschijnt een kistje. Je 9de Stray Fairy!
Nu ga je weer omhoog via de trap maar eerst even wat bosjes verslaan. Er zitten veel pijlen in! Nu neem je de 'blauwe'deur weer naar de 'houten brug'kamer. Vergeet niet al het ijs te ontdooien want dan verschijnt een kistje met weer een sleuteltje. Nu neem je de gang naar boven. Je komt in de Bombchu-kamer. Ga op het vierkante blok staan en schiet een vuurpijl of twee door het gele oog. Je gaat omhoog. Er zit ook nog een losse Stray Fairy. Lok hem en je hebt je 10de!
Nu zet je je Lens of Truth aan en er verschijnt een trap in de lucht. Als je die neemt kom je bij een nis en daarin bevindt zich in een kistje je 11de Stray Fairy!
Dan spring je gelijk op het hogere gedeelte en pakt de deur naar de 2e verdieping. Als je alle blauwe schijven wegslaat kom je precies goed uit om naar een tunneltje met sneeuwballen te gaan. Maar eerst rol je jezelf naar een gesloten deur, je hebt nog een sleuteltje. Daarachter bevinden zich de Eeno's. Die kun je beter even verslaan. In de kamer is alweer zo'n gordijntje. Ook daarin bevindt zich een Stray Fairy, die je ziet met je Lens of Truth. Je 12de! Door de andere deur kom je terug in de centrale kamer. Nu door het tunneltje met de sneeuwballen. Je komt dan in de kamer met de Dinolfossen. Als je die verslaat heb je zelfs 2 Stray Fairies. De 13de en de 14de!
Boven aangekomen lanceer je jezelf naar de overkant. Daar zit een Deku Flower. Kijk met je Lens of Truth naar rechts en je ziet weer een gordijntje. Daarin weer een kistje. Vlieg naar het erboven gelegen punt en laat je zakken (zie tekening). Je belandt in de nis en kunt je 15e Stray Fairy uit zijn kistje bevrijden! Nu als een haas naar de ingang met je Song of Soaring en de ingang naar de Fairy zoeken. Een mooie groene Fairy verschijnt. Kreeg je de vorige keer een Spin Attack nu krijg je eens zoveel magie.
Dat is je beloning voor iets harder werken dan in de Snowhead Tempel!
(Ingezonden door Annemarie Postma (55 jaar) uit Amsterdam)

Alle 15 Stray Fairies in Great Bay Temple
Taai, taai, taai. Het kostte me 14 dagen om dit level helemaal door te komen. Dus weet waar je aan begint! Maar mooi blijft het. Begin met je tijd langzamer te zetten, dan hoef je je niet zo te haasten.
Soar naar de Zora Cape. Speel de New Bossa Nova als Zora Link voor Lulu. Hookshot als Link naar de palmboom op de Schildpad. Het feest kan beginnen!
O ja, vergeet niet stokken, pijlen, bommen en magie mee te nemen. Ga bepakt en bezakt je reis beginnen.
Nu kom je aan in de fakkelkamer. Als je alle fakkels aandoet met je stok, die brandt, dan verschijnt er een kistje. Je 1ste Stray Fairy! Ga door de deur naar binnen. Jeetje, dit is geen Tempel, dit is Klein Duimpje in de Waterleidingfabriek! Ff doorzetten met ook nog een zeikerig liedje erbij.
Dit is de kamer met het grote waterrad. Pak het eerste liftje aan je linkerhand. Spring op het plateau daarnaast. Versla een Skulltulla en er verschijnt een Stray Fairy. Je 2de!
Zwem naar de grote gele schakelaar. Hij staat al aan, dus je hoeft er niks aan te doen. Zwem dan als Zora Link naar de kleine gele schakelaar. Zet hem om. Dan krijg je een kleine gele waterstraal waar je straks op kan springen. Sta je weer bij de grote gele schakelaar, dan zie je onder het eerste platform een Stray Fairy in een zeepbel. Schiet er een pijl doorheen, zet je Stray Fairy Mask op en hij komt naar je toe. Je 3de Stray Fairy!
Ga nu via het andere liftje en de gele waterstraal naar de gang die leidt naar de Centrale Kamer. Als je naar links kijkt, zie je daar een ton staan. Ga via het paadje wat helemaal rondom loopt erheen, laddertje op, punchen als Goron en je hebt je 4de Stray Fairy te pakken.
Ook nu ga ik ervan uit dat je de Tempel al gehaald hebt. Je hebt iig je Ijspijl al of je Ice Arrows. Ga nu naar het watervalletje aan de overkant. Schiet er een Ice Arrow in. Ga in de kamer met de gele en groene buis. Versla de Blue Tektite. Maak ijsschotsjes naar de groene schakelaar. Klim erop, op het eilandje. Draai hem om. Maak ijsschotsjes naar het andere gele eilandje. Vandaar uit maak je ijsschotsjes tot onder het gat wat je in de zoldering ziet. Daar aangekomen kun je je hookshot naar boven richten, want daar zit een hookshotspot. Denk erom dat de ijsschotsjes maar 15 seconden blijven bestaan! Als je je opgetrokken hebt kom je op zolder. In het daar gelegen kistje bevindt zich je 5de Stray Fairy!
Ga terug naar de Centrale Kamer. Nu ga je als Zora Link de tunnel in met de groene en rode buis. 1 van die 2 tunnels sleurt je mee. Nu kom je in de Dungeonmap kamer. Ga op het laagste platform staan. Trek je op aan de grote kist met je Hookshot. Schiet nu weer als Link naar de potjes aan de overkant. In 1 van de potjes bevindt zich alweer je 6de Stray Fairy. Lok hem met je Mask.
Ga maar gelijk naar de deur aan de overkant, met je ijsschotsjes want die schakelaar daar moet ook om. Heb je dat allemaal gedaan, dan kun je door de tunnel met de Dexi-hands. Zwem als Zora Link en gebruik even je electrische schild dan zijn die Dexi Hands zo weg. Dan kom je in de hal met de Deku Baba's. Schiet er een pijl doorheen. Heb je ze allemaal verslagen dan verschijnt er in de nis een kistje. Je 7de Stray Fairy!
Nu door de deur naar de Compass-kamer. Kijk je in het stromende water, dan zie je daar een potje op de bodem staan. Schiet hem stuk, daarin bevindt zich je 8ste Stray Fairy!
Nu ga ik niet alle monsters halen, dat is voor dit sub-level niet nodig. Ga terug naar de Centrale Kamer via het stromende water. Nu naar de tunnel met de rode buis want die schakelaar moet ook nog om. Maak van Octopussy een ijsschots en spring op het hogere gedeelte en draai de schakelaar om. Nu weer helemaal terug naar de Waterradkamer. Daar aangekomen zie je dat er een klein rood straaltje is verschenen. Pak je Hookshot en richt hem op de spot in het plafond. Laat je op de waterstraal zakken en laat je mee omhoog voeren. Nu spring je op het hooggelegen eiland en draait de rode schakelaar om. Nu stromen er twee stralen omhoog. De gele schakelaar omdraaien en… het water stroomt helemaal de andere kant op. Nu kun je via de Centrale Kamer in de andere tunnels! Nu de groene met rode buis tunnel in. Je komt in de kamer met weer een waterrad. Ga naar een platform waar je kan staan. Spring als Link op een verticaal liftje. Dan op de as, dan op een horizontaal liftje. Van daaruit kijkend zie je een nisje met een fakkel. Probeer met je Hookshot op het kistje te richten terwijl het liftje beweegt. Daarin bevindt zich je 9de Stray Fairy!
Dan weer terug zwemmen naar het platform. Je Dungeon Map vertelt je dat er nog een kistje is. Deze keer ga je helemaal naar de overkant met 2 liftjes en schiet een Ice Arrow op het stromende water. Als alles stil staat loop je via het waterrad naar de as en spring je naar een vleugel (schoep) die schuin omhoog staat. Je moet namelijk wat hoger komen om in de nis te kunnen kijken. Daar bevindt zich het kistje wat je zocht. Trek je weer op en laat je naar binnen slingeren met je Hookshot. Je 10de Stray Fairy!
Terug naar de hoek. IJs ontdooien. Nu naar de groene uitgang. Weer de straal bevriezen en je loopt er zo heen. In de groene kamer aangekomen spring je op de eerste wip-wap. Loop gelijk even naar de andere kant. IJs ontdooien en je wordt omhoog gebracht. Dit is tevens de plek naar de uitgang. Beneden je bevindt zich nu een gat in het water. Spring erin als Zora Link en koprol naar de aanwezige ton die daar staat. Daarin bevindt zich je 11de Stray Fairy!
Ga nu op de volgende wip-wap staan. Vuurpijl in ijs en je brengt jezelf weer omhoog. Spring op de daarnaast gelegen wip-wap en herhaal het nog eens. Nu kun je bij de groene schakelaar komen! Draai hem om. Loop nu via de groene buis naar een gouden nis lijkt het wel. Let op de Bomb-chu! Spring als Zora een stukje omhoog. Nu weer verder als Link. Dan spring je naar beneden in de nis. Daar bevindt zich weer een kistje. Hookshot erheen. Weer een Stray Fairy, je 12de!
Nu via de eerste wip-wap naar de uitgang en je komt in de Dungeon Map kamer. Terug via de groene rode buistunnel de Centrale Kamer in. Nu heb je nog 1 tunnel niet gehad, de groene buistunnel. Ga daar in. Ga op de groene schuine buis daar staan en kijkt naar rechts. Daar zit tussen de houten palen in een zeepbel je 13de Stray Fairy. Pijl erin, masker opzetten en hij komt naar je toe.
Dan richting uitgang. In de groene tunnel bevindt zich weer een Stray Fairy in een zeepbel. Punch er even heen als Zora. Zwem er doorheen of roep hem als Link met je Stray Fairy Mask terwijl je op de groene buis staat. Je 14de Stray Fairy!
Nu neem je echt die tunnel naar de Centrale Kamer. Er staat nog 1 potje in het midden op de bodem. Loop er cirkelend heen. Sla het potje stuk. Je 15e Stray Fairy! Hehe!
Soar naar Entrance. Ga naar buiten via de palmboom op de Schildpad. Dan zwem je naar de kust als Zora. Ga via de rotsblokken en palmbomen op rotsblokken naar een ingang die geblokkeerd wordt door een groot rotsblok. Bommetje erop en je bent bij de Great Fairy of Wisdom aangekomen. Een mooie lila Fairy, net als alle stray-fairies die ook lila waren. Je beloning zal groot zijn. Je krijgt zilveren randjes om je hartjes! 2 keer zoveel energie!
(Ingezonden door Annemarie Postma (55 jaar) uit Amsterdam)

Alle 15 Stray Fairies in de Stone Tower Temple
Hoera, ik kan in de Stone Tower tempel. Ik zal je vertellen wat je allemaal moet doen voor je erin kan. (Het kostte mij 11 dagen om vanaf de vorige baas tot de eigenlijke Stone Tower Temple te komen.) Inderdaad een reis naar de hel, ja. Dus nadat je het huisje hebt bezocht in de Ikana Canyon en de bron met veel bagage, visjes, blue potion, geld, water, mieren, bommen, deku-nuts en nog de Koning van de Ancient Temple hebt verslagen, dan eindelijk kun je naar de Stone Tower Temple. Maar dan heb je ook de Elegy of Emptiness en kun je een soldaatje neerzetten op switches wat een voorwaarde is om deze moeilijke tempel te kunnen spelen.
Kistjes, kistjes, kistjes stond er in de Engelse Walkthrough. Inderdaad, alle Stray Fairies in deze tempel zitten in kistjes en zullen bevochten moeten worden. Maar wij zijn de held Link nietwaar. En met zijn ernstige, coole gezichtje gaan wij onversaagd de strijd samen met hem aan.
Begin in deze tempel met je ogen op stokjes te zetten, want in sommige kamers zitten wel 4 kistjes en daarvan sommige op de kop want deze Stone Temple kun je op de kop zetten. Ook nu weer ga ik er vanuit dat je de Lichtpijl (Light Arrow) al hebt.
Soar naar de Stone Tower. Speel als Goron, Zora en Link de Elegy of Emptiness op de schakelaars. De luchtbrug naar de Stone Tower verschijnt. De strijd kan beginnen!
Je komt door de gang naar binnen in een centrale hal. Links, rechts en voor je uit zijn deuren. De map vertelt je dat hier 3 kistjes zijn. Als je naar beneden springt in een kelder kun je meteen een zonneschakelaar activeren met je Lichtpijl. Er verschijnt een kistje op de kop. Als je je afgeleid voelt door de Real Bombchu en de Dragonflies kun je ze uit de weg ruimen met een bommetje en een pijl. Activeer het gele oog met een pijl. Je hebt toch wel feetjes, bommen, pijlen en magie bij je? Er verschijnt een kistje. Maak hem open. Je 1ste Stray Fairy!
O ja, vergeet niet de tijd langzamer te zetten, die 3 dagen zul je hard nodig hebben. Als je stopt, even op pauze zetten, dan loopt de tijd niet door. Neem nu de eerste deur aan de rechterkant. Schiet een Lichtpijl door het Sunblock. Rechts zitten in een kist alleen 5 rupees dat was ws eerst de map in. Loop het gangetje door de eerste kamer in. Deze heb ik de 'stenen-brug' kamer genoemd, omdat hier zoveel te doen is, ook op de kop.
Staande op de brug zie je een gele-oogschakelaar in het ijs. Ontdooi het ijs met je vuurpijl. Weer een kistje op de kop. Volgens de map zijn er nog 2 kistjes. Neem een duik als Zora en je vindt een schakelaar op de bodem. Bij het indrukken verschijnt weer een kistje op de kop, nu onder water. Hoe grappig, dat geluid onder water!
De deur aan 't eind van de gang kan niet open. Dan maar onder water naar de tunnel zwemmen, die onder de brug is en naar de volgende kamer zwemmen. Laat je door de Dexi-hands op de wallekant smijten. Nu staat er een kist klaar. Daarin bevindt zich je eerste sleutel!
De map vertelt me dat in deze kamer met de Dexi-handen 3 kistjes zijn. Schiet een Lichtpijl op het zichtbare Sunblock (Er zijn er 2 maar daar kun je niet bij). Hm, hoe kom je nu op die ander wallekant? Wacht ik probeer een ijspijl uit. Yes, hij maakt ijsschotsjes. Bommetje op de in de weg staande Armos en je ziet een Crystal Switch. Hookshot erop en aan de ander kant bij het ander Sunblock verschijnt een kistje. Kan er nu niet bijkomen.
Terug naar de 'stenen-brug' kamer want ik heb nu een sleuteltje. Door de nu geopende deur kom je in een grote kamer waar je beter je Stone Mask op kan zetten vanwege de Black Bows, die irriterend zijn (dankjewel Engelse Walkthrough).
De map zegt dat er 2 kistjes zijn. Schiet een Lichtpijl op de meest linkse zonneschakelaar aan de rechterkant. Er verschijnt een kistje. Je 2e Stray Fairy! Als je het nog niet wist, ze zijn lichtgeel, mijn lievelingskleur.
Ontdooi nu de 2 aanwezige Sunblocks met je Lichtpijl (de eerste keer moet het via je Schildje). Nu kun je bij een ander kistje komen, je 3e Stray Fairy. FF een stenen Goron punchen die in de wegzit en je bent er. En je krijgt toegang tot de volgende kamer.
Ik herinner me dat we nu in een kamer komen met 1 van de moeilijkst te vangen Stray Fairies. Je moet namelijk je Goron Pound doen op een schakelaar aan het begin, door vuur rollen als Goron in een U-vorm en dan aan de andere kant weer een schakelaar indrukken voordat het vuur weer aangaat. Eerst maar eens naar de nis als Deku Link. Volgens de map zijn er namelijk 2 kistjes. In de nis staat een kistje al klaar. Je 4e Stray Fairy en ernaast een hoop doekoe's, uh sorry roepies!
Helaas, de Goron Pound lukt niet, later nog maar eens proberen. Ik kan immers wel verder. Verder al Deku Link over de Luchtstromen naar de volgende deur. Nu verschijnt Garo Master. Met je ijspijl en je aanvallen van opzij met je mes moet het je lukken deze vijand te verslaan. De eerste keer verschijnt dan de Lichtpijl in een kist.
Maar nu gaat er een deur open naar de volgende kamer. Je hebt bijna een rondje gemaakt naar de Centrale hal! Klim in het kamertje omhoog, spring een stukje over een gapend gat, versla het dier wat je herkent uit Woodfall met je Hookshot en loop naar de volgende deur. In de volgende kamer versla je de vijand door in zijn blauwe oog te schieten wat daarna geel wordt. In het kistje wat dan verschijnt zit je 5e Stray Fairy!
De deur door, terug in de Centrale hal pakken we de ander deur, vanuit het begin gezien links. Tegenover je zit een scheur in de muur. Bommetje ervoor. Kistje pakken en op 1 van de schakelaars zetten. De andere schakelaars naar beneden drukken door de Elegy of Emptiness te spelen, zodat een groot hekwerk omhoog gaat. Op de binnenplaats waar je aankomt, kun je bosjes verslaan voor de broodnodige energie. Verderop een vak met kleurverschil. Bommetje erop en je valt in een put. Op je map staat dat in deze kamer 4 kistjes staan. Eerst maar het Sunblock activeren. Dan 4 standbeelden verslaan als Goron en er verschijnt een kistje in het vuur. Hierin bevindt zich een sleutel. Achterin is een nis, daarin zitten nu alleen roepies. Misschien eerst een kompas. En die andere 2 kistjes? Ik zie alleen Hookspot in het plafond. Hookshot erop zetten en je komt in een nisje. Een kistje bevat je 6e Stray Fairy!
Snel terug naar de binnenplaats. Nu kun je door de gesloten deur. Aha, nu ben je in de kamer met de Dexi-handen! Snel een Lichtpijl op het Sunblock , bommetje op de Armos en je kistje staat klaar om geopend te worden. Je 7e Stray Fairy! Dit lijkt me het goede moment om de Tempel om te keren want deze route heb ik al gehad.
Dus terug naar het begin soaren gangetje door en rode oog activeren met Lichtpijl. Eerst nog 3 keer de Elegy of Emptiness spelen en de blokken staan weer klaar Zodat het rode oog zichtbaar wordt. Lichtpijl erin en de wereld staat op zijn kop. Zo grappig. De muziek klinkt ook achterstevoren.
Terug het gangetje in. Er staat in de Centrale hal een kistje klaar en daarin zit je 8ste Stray Fairy! Alleen rechts zit nu een deur. Aha, het Sunblock weer. Lichtpijl erin. Daarna kom je weer in de 'stenen-brug'kamer nu op de kop. Ga gelijk als Deku Link vliegend naar de overkant via de onderkant van de brug. In een nis bevindt zich een kistje. Je 9de Stray Fairy!
Nu boven de stenen brug vliegen een gangetje in. Daarin bevindt zich een schakelaar. Kistje verschijnt. Even terug monstertje verslaan wat je herkent uit Woodfall. Kistje openen. Aha, een sleuteltje. Links van je bevindt zich nog een schakelaar. Ingedrukt houden met je Elegie of Emptiness. Vuur verdwijnt op een andere plek. In het kistje zit je 10de Stray Fairy!
Nog een zonneschakelaar. Lichtpijl erin en er verschijnt een kistje op de kop. Nu naar boven met de windstroom en links kun je nu met je sleuteltje een deur openen! Volgende kamer. Lichtpijl in rood oog en de kamer draait zich om. Als Goron rollen en weer Lichtpijl in rood oog. Nu kun je door. Volgende kamer. 3 keer keren om blok in gat te zetten. Zelfde verhaal, maar nu als Link. Volgende kamer. De Wizrobe heb je met je ijspijl in 1 minuut verslagen, weer een kistje! Trek je eraan op met je Hookshot. De 11de Stray Fairy!
Door de uitgehouwen trap naar de volgende kamer. Vlieg als Deku Link naar de overkant. Vlieg dan naar de nis. Je map vertelt dat daar een kistje is. Ga op een schakelaar staan. Daarna vind je een kist met een sleutel. De Armos kun je negeren. Voordat je de Tempel weer omdraait ga je nog even het paadje naar rechts nemen vanaf de ingang waar je vandaan kwam. Dan kom je in de Centrale hal waar je nu in een kooi kan springen met een schakelaar. Bommetje onder de aanwezige Armos met rood oog. Op de schakelaar staand verschijnt een kistje. Trek je eraan op met je Hookshot. Nu kun je door een gesloten deur en je hebt een sleuteltje! Weer kom je een blauw-ogig monster tegen wat geel-ogig wordt. Lichtpijl erin en slaan. Na een tijdje verdampt-ie. Een kist verschijnt. Ah, the Giants Mask!
Soar nog 1 keer naar de entrance en keer de Tempel om. Nu terug naar de 'stenen-brug'kamer, hopelijk voor de laatste keer want ik heb nog maar 1 dag over! Terug bevindt zich nu op de bodem in de Centrale kamer een kistje, je 12e Stray Fairy! In de stenen-brug'kamer inderdaad je 13e Stray Fairy in het kistje wat je als Zora bereikt.
Daarna kom je weer in dat kamertje met de Goron Race. Deze keer wel gehaald na tig keer geprobeerd te hebben! Dan krijg je je 14e Stray Fairy! Daarna kom je in het kleine kamertje na de hal waarin je de Garo Master gehaald had en op de bodem bevindt zich je laatste kistje. Je 15e Stray Fairy!
Soar naar Ikana Canyon. Great Fairy zegt: 'Compassionate young one. I am the Great Fairy of Kindness. I give you the Great Fairy's Sword '. Je ontvangt het beeldschone zwaard en er zitten zwarte rozen in het blad!
(Ingezonden door Annemarie Postma (55 jaar) uit Amsterdam)

Postman's hat, Keaton mask en Couple's Mask
Praat met Anju in het hotel tussen 2:18pm en 9:10pm wanneer je Kafei's mask draagt. Praat dan met haar in de keuken om elf uur en bezorg de brief in een postbus.
Bezoek kafei in de deur bij het poeltje tussen 4:15pm en 10:00pm.
Ontvang de hanger en bezorg hem aan Anju in het hotel.
Praat met de man in de deur aan het poeltje tussen 1:00pm en 10;00pm. Ontvang de Keaton Mask en een brief.
Tussen 6:00pm en 7:00pm een man zal de stenen deur aan Ikana Canyon openen en ga samen met kafei naar binnen. Los de puzzels op en geef het Sun mask aan Kafei.
Ga terug naar de personeelskamer in het hotel en ontvang de Couple's Mask (hiermee kun in de brievenbussen kijken).
(Ingezonden door Jaron Huysentruyt (15 jaar) uit Passendale (België))

Geldnood?
Ga richting het noorden op het veld, daar is op een muur bepaalde noten geschildert, bespeel de noten op de muur en je krijgt rupees.
(Ingezonden door Bas van der Linde uit Losser)

Wat kun je met de Song of Storms?
Ga naar een "Gossip Stone" (de stenen die je de tijd vertellen) speel het lied: Song Of Storms en je krijgt een fairy.
Als je een magic bean water moet geven is het zeer handig om Song of Storms te spelen, door de regen groeien de planten ook. Elke keer water meenemen is niet meer nodig.
(Ingezonden door Bas van der Linde uit Losser)

Wat kun je met de Song of Double Time?
Twee keer pijltje naar rechts (gele knop), Twee keer A (blauwe knop), en dan twee keer pijltje naar onderen (gele knop). Wanneer je deze song speelt gaat de tijd sneller. Je gaat naar de volgede dag of avond. Dan hoef je niet zolang te wachten voordat er iets gebeurd. Ik gebruikte het voor als ik nog eens een keer de eindbaas wou verslaan.

Mirror Shield
Het mirror Shield zorgt er voor dat je bijna al de aanvallen afweert ook zorgt het ervoor dat het licht reflecteert op sommige oppervlakten, het kan je helpen bij zonne-schakelaars en zonneblokken.
(Ingezonden door Dexter Holland (15 jaar) uit Kuurne België)

Slow motion
Om vertraagde bewegingen van je vijanden te krijgen tijdens het vechten moet je op je ocarina: c-beneden, A, c-rechts, c-beneden, A, c-rechts drukken, Zelf blijf je op dezelfde snelheid vechten.
(Ingezonden door Dexter Holland (15 jaar) uit Kuurne België)

Wie kaatst…
Op de maan, aan het einde van het spel, vecht je tegen majora's mask. Hij spuugt soms met vuur! Met je Sun Shield kun je dat naar hem kaatsen om hem te verbranden.
(Ingezonden door Kenneth Nuyts (14 jaar) uit Itegem (België))

The Legend of Zelda Majora's Mask is een Mario 64 Top Spel
Nummer 2 in de Mario 64 top 5 voor avontuur.

Mario 64 Links en Walkthrough voor Majora's Mask
Hier is een Nederlandstalige walkthrough (handleiding) van Peter Hildering.

Zelda Majora's Mask is het vervolg op The Legend of Zelda Ocarina of Time. Op de Gamecube zijn 4 zelda spellen uitgekomen: The Windwaker, Ocarina of Time: Master Quest, Four Swords Adventures en The Twilight Princess.

Probeer ook eens Shadow Man of Castlevania voor de Nintendo 64.

Dit is de officiële pagina van Zelda Majora's Mask. Kijk ook op Zelda Nederland.

 

naar de winkel naar spellen info naar top 5 lijsten terug naar homepage